152ولسوالی ساختمان اداری ندارند

اطلاعات روز: از 379 ولسوالی در سراسر کشور، 152 ولسوالی آن ساختمان اداری دولتی ندارند که این مشکل باعث اختلال در روند عرضه‌ی خدمات به مردم در این ولسوالی‎ها شده است.
به نقل از کلید گروپ؛ دفترهای مقام‎ها و اداره‎های محلی در ولسوالی‎های بدون تعمیر اداری اند و در ساختمان‎های کرایی و کانتینرها مستقر شده‎اند. ده ها دفتر شوراهای ولایتی نیز با این مشکل مواجه اند.
در گزارش آمده است که  ولایـت‌های بدخشان، پکتیکا، تخار، هلمند، غزنی و پکتیا از شمار ولایت‌های هستند که بیشترین ولسوالی‌های آن‎ ساختمان اداری ندارند.
6ولسوالی در ولایت کابل، پایتخت افغانستان، بدون ساختمان اداری دولتی است.
در این میان ولایت ننگرهار تنها ولایتی است که همه‌ی ولسوالی‌های آن دارای ساختمان اداری دولتی است.
از مجموع ۲۸ ولسوالی در بدخشان، ۱۹ ولسوالی آن هنوزهم تعمیر اداری دولتی  ندارند. در ولایت پکتیکا از۱۹ ولسوالی ۱۵ ولسوالی آن، در ولایت هلمند از 14 ولسوالی 9 ولسوالی آن هنوزهم فاقد ساختمان اداری دولتی اند.
در کنار این، از مجموع 18 ولسوالی ولایت غزنی، نصف ولسوالی‌های آن تعمیر اداری ندارند. در ولایت زابل، از مجموع 10 ولسوالی آن تنها دو ولسوالی دارای تعمیر اداری دولتی هستند.
نیلوفر لنگر، سخن‌گوی وزارت شهرسازی و مسکن گفته است که حکومت افغانستان این مشکل را درک کرده و در پی ساخت وساز ساختمان های اداری برای ولسوالی ها و دفاتر شوراهای ولایتی است.
نبود ساختمان های اداری و مکاتب همواره یکی از مشکلات جدی حکومت افغانستان بوده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *