در نتیجه‌ی عملیات پامیر 14 در قندوز 31 طالب کشته و 16 تن دیگر زخمی شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت قندوز می‌گویند که در نتیجه‌ی عملیات نظامی در ولسوالی امام صاحب این ولایت 31 جنگجوی طالب کشته و 16 تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.
قول اردوی 209 شاهین در خبرنامه‌یی نوشته که است این تعداد جنگجویان طالبان در عملیات پامیر ۱۴ در روستاهای پل پاکستانی، ناصری‌ها و جوی بیگم ولسوالی امام صاحب کشته و زخمی شده‌اند.
اسدالله عمرخیل، والی قندوز گفته است که این عملیات با هماهنگی و تدابیر تمام نیروهای مشترک امنیتی شروع شده و تا تصفیه‌ی بخش‌های زیر تصرف طالبان و رفع نگرانی‌های مردم ادامه خواهد داشت.
برخی از اعضای شورای ولایتی قندوز از آغاز دوباره‌ی عملیات‌ها در این ولایت اظهار خوش‌بینی کرده و خواهان ادامه‌ی عملیات‌ها اند.
با این‌حال باشندگان قندوز وضعیت امنیتی فعلی را در مقایسه با چند ماه پیش رو به بهبود دانسته، خواهان کشاندن عملیات‌های نظامی به بخش‌های نا‌امن این ولایت و آزاد‌سازی اطراف مرکز قندوز از اداره‌ی طالبان‌اند.
گفته می‌شود که پیش از این نیروهای امنیتی در قندوز در حالت دفاعی قرار داشتند و در روزهای اخیر حالت تهاجمی گرفته‌اند و عملیات پامیر 14 نیز به این سبب آغاز شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *