غیبت 57درصد از اعضای مجلس نمایندگان در یک ماه

اطلاعات روز: گزارش یک ماهه‌ی  نهاد مطالعات زنان برای صلح، از کارکرد مجلس نمایندگان نشان می‌دهد که در ماه سپتامبر سال روان میلادی 57 درصد از اعضای مجلس نمایندگان در نشست‌های مجلس حضور نداشتند.
در این گزارش آمده است که مجلس نمایندگان در یک ماه 10 نشست عمومی برگزار کرده که چهار نشست آن در بخش نظارت از کارکرد حکومت، دو نشست آن در بخش قانونگذاری و چهار نشست دیگر آن عادی بوده است.
وزیر عدلیه و وزیر دولت در امور پارلمانی به دلیل عدم توشیح و نشر برخی قوانین در جریده رسمی، مسئولان بانک ملی در مورد پول‌های کنهه و مندرس و مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات برای گزارش‌دهی از برگزاری انتخابات پارلمانی، از سوی مجلس نمایندگان استجواب شده‌اند.
در گزارش آمده است که در ماه سپتامبر 43 درصد نمایندگان در مجلس حاضر و 57درصد آنان غیر حاضر بودند.
این نهاد می‌گوید که در جریان یک ماه دو مورد تخلف از سوی اعضای مجلس نمایندگان را نیز ثبت کرده است.
در مورد اول نوشته است که به تاریخ 16 سپتامبر محافظان الله گل مجاهد، عضو مجلس  دو پولیس ترافیک را در سه راهی چمن حضوری مورد لت و کوب قرار دادند که یکی از آنان از ناحیه سر و صورت به شدت زخمی شده است.
در بخش دوم آمده که به تاریخ 23 سپتامبر عبدالرووف ابراهیمی، رییس‌ مجلس نمایندگان از سوی همایون همایون، معاون اول مجلس  به اختلاس  متهم شد که این موضوع تاکنون حل نشده باقی مانده است.
غیبت اکثر اعضای مجلس نمایندگان در مجلس حرف تازه‌یی نیست؛ به همین دلیل هیات اداری مجلس جدیدا فیصله کرده هر وکیلی که بیش از ۲۰ روز غیرحاضری پی‌هم داشته باشد، مطابق قانون معاشات و امتیازات آنان قطع و وظیفه‌شان به حالت تعلیق در می‌آید.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *