کشته شدن سربازان در ارزگان در یک نشست فوق‌العاده از سوی مجلس بررسی می‌شود

اطلاعات روز: در پی کشته شدن فجیعانه‌ی نزدیک به 30 سرباز ارتش و پولیس از سوی هراس‌افگنان در ولایت ارزگان، نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند که مسئولان امنیتی را به مجلس فرا بخوانند و این رویداد را در یک نشست فوق‌العاده بررسی کنند.
مجلس نمایندگان در نشست دیروز ( شنبه، 15 میزان) مسئولان وزارت دفاع و مقام‌های محلی را در پیوند به قتل سربازان ارتش و پولیس در ارزگان به غفلت و بی‌پروایی متهم کردند.
عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان در نشست دیروز گفت که حادثه‌ی ارزگان در یک نشست فوق‌العاده از سوی مجلس بررسی می‌شود.
آقای ابراهیمی افزود که در شماری از ولایت‎ها، امکانات نظامی از قبیل تانک‏های زرهی در دسترس طالبان قرار گرفته‌اند و این کار سبب می‎شود که نظامیان در این ولایت‎ها، با مشکلات روبه‌رو شوند.
شماری از اعضای مجلس می‌گویند که این موضوع باید به‌صورت جدی پی‌گیری شود و کسانی که در این رویداد غفلت کردند به پنجه‌ی قانون سپرده شوند.
ناهید فرید، یک عضو مجلس گفت: «آنچه که در ولسوالی چوره‌ی ارزگان اتفاق افتاده فاجعه است؛ زیرا سربازان پس از محاصره‌ی طولانی و عدم کمک‌رسانی، توسط طالبان به شهادت رسیده‌اند؛ این موضوعی نیست که مجلس به‌سادگی از کنار آن بگذرد.»
فراهی عثمانی، یک عضو مجلس گفت: «از حکومت تقاضا می‌کنیم که این‌ها گوسفند نبودند، گاو نبودند، حیوان نبودند؛ این‌ها انسان بودند، بچه‌های افغانستان هستند! شهید می‌شوند به اساس غفلت و عدم توجه. کسی پرسان نمی‌کند.»
از سویی هم، عبیدالله بارکزی نماینده‌ی مردم ارزگان گفت: «از چند ماه به این‌طرف 2500 طالب مسلح چندین پوسته‌ی نیروهای امنیتی را در ارزگان محاصره کرده و راه مواصلاتی ولسوالی‌ها را مسدود کرده‌اند؛ ولی هرچه داد زدیم کسی به دادمان نرسید تا این فاجعه رخ داد.»
آقای بارکزی افزود: «تمام اسناد را پیش‌روی‌تان می‌گذارم که بدانید خاین کیست و مشکل از کی است. پاسگاه هشتم است که در ولایت ارزگان به‌دست طالبان سقوط می‌کند.»
هفته‌ی گذشته گروه طالبان با انجام یک حمله‌ی گروهی بر یک پاسگاه نیروهای ارتش در ولسوالی چوره‌ی ارزگان، نزدیک به 30 سرباز را به‌صورت فجیعانه کشتند و تجهیزات آنان را با خود بردند.
تصاویر منتشرشده از اجساد این سربازان در شبکه‌های اجتماعی تکان‌دهنده بود و گزارش‌های تاییدناشده، می‌رساند که اجساد سربازان چند روز در محل نبرد مانده و برخی اجساد طعمه‌ی سگ‌ها شده‌اند.
یکی از باشندگان ولسوالی چوره‌ی ولایت ارزگان که اجساد سربازان را دیده بود در صحبت به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت که 30 سرباز ارتش و پولیس در این رویداد کشته شده‌اند.
به گفته‌ی او، کشته شده‌ها شامل 25 سرباز ارتش ملی و پنج سرباز پولیس ملی می‌باشند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *