«آقای عضلات افغانستان» در وزن 90 کیلوگرام قهرمان بدنسازی آماتور جهان شد

اطلاعات روز: احمد یاسین سالک قادری مشهور به «آقای عضلات افغانستان» در مسابقات جهانی بدنسازی در مغولستان در وزن 90 کیلوگرام قهرمان بدنسازی آماتور جهان شد و مدال طلای این مسابقات را از آن خود کرد.
آقای قادری امسال در رقابت‌های داخلی کشور عنوان «آقای عضلات» را کسب کرد و حدود دو ماه پیش نیز برنده مدال طلا در رقابت‌های بدنسازی آسیایی شده بود.
آقای قادری امروز (یک‌شنبه، 16 میزان) در رقابت‌های جهانی بدنسازی که در کشور مغولستان برگزار شد، توانست از میان 400 وزرشکار از 40 کشور مدال طلا را از آن خود کند.
قادری هنگام اعلام نتایج مسابقات که او را برنده اعلام کرد، اشک ریخت، پرچم سه رنگ کشور را بلند کرد و گفت:‌«زنده باد افغانستان.»
آقای قادری 35 ساله است و 14 سال می‌شود که در رشته‌ی بدنسازی کار می‌کند.
کاربران شبکه‌های اجتماعی در افغانستان از قهرمان شدن آقای قادری به‌صورت گسترده استقبال و بر لزوم حمایت از ورزشکاران تأکید کردند. شماری از کاربران با همرسانی تصاویر برنده شدن قادری نوشتند که تنها ورزشکاران است که برای افغانستان با کم‌ترین امکانات و حمایت، پیروزی می‌آورند و بیرق کشور را در میدان‌های جهانی به اهتراز در می‌آورند.
نعمت رحیمی، کارشناس و آگاه ورزشی، در صفحه‌ی فیس‌بوکش با اشاره به دست‌آورهای ورزشکاران برای افغانستان نوشت که آنان به قیمت جان‌شان تلاش می‌کنند تا برای افغانستان افتخار بیاورند.
آقای رحیمی که عکس مشترک خود و قادری را منتشر کرده، می‌گوید وضعیت صحی سالک قادری خوب نیست و داکتران معالج‌اش هشدار داده‌اند که در صورت اشتراک در مسابقات ممکن است دیگر توان راه رفتن را نداشته باشد.
رحیمی نوشته: «شما وقتی در برابر «احمد یاسین سالک قادری» کلاه از سر بر می‌دارید که بدانید مهره‌های کمرِ او با « پیچ و مهره » به‌هم وصل اند. زمانی قهرمانی‌های او در آسیا و سپس در جهان برای تان مزه‌دار خواهد بود که خبر باشید داکتران معالج‌اش به او گفته‌اند که اگر در رقابت‌ها شرکت کند ممکن است، راه رفتن دیگر یادش برود.»
ورزشکاران در افغانستان در فقر و تنگدستی ورزش می‌کنند و بسیاری شان باوجود فقر سنگین توانسته‌اند در مسابقات برای افغانستان مدال‌های طلا، نقره و برونز بیاورند. اخیراً حسین بخش صفری پسری از خانواده‌ی فقیر از مسابقات «ورزش‌های رزمی داخل سالون ترکمنستان» مدال طلا به‌دست آورد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *