نشست نمایندگان مجلس با مسئولان امنیتی در پشت درهای بسته برگزار شد

اطلاعات روز: مقام های امینتی در پیوند به افزایش نا آرامی ها در کشور از سوی نمایندگان مجلس استجواب شدند؛ اما این نشست سری برگزار شد.
طارق شاه بهرامی سرپرست وزارت دفاع، ویس احمد برمک سرپرست وزارت داخله و معصوم ستانکزی رییس عمومی امنیت ملی در پیوند به افزایش نا امنی‌ها در کشور در نشست امروز (شنبه 29 میزان) مجلس نمایندگان استجواب شدند.
نمایندگان مجلس، سوال‌های گوناگون را در پیوند به ناآرامی های اخیر در کشور مطرح کردند و نهادهای امنیتی را در کنترل اوضاع به کوتاهی متهم کردند.
پس از ختم سوال‌های نمایندگان مجلس؛ طارق شاه بهرامی، سرپرست وزارت دفاع کشور گفت که به دلیل وضعیت امنیتی و طرح صادقانه‌ی مسایل استخباراتی از مجلس می خواهد تا نشست امروز را سری اعلام کند.
عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان نیز این پیشنهاد آقای بهرامی را به رای گذاشت و اکثر نمایندگان با آن موافقت کردند.
پس از آن، مقام های امنیتی در پشت درهای بسته به سوالات نمایندگان پاسخ ارائه کردند.
عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان هنگام طرح سوال‌های نمایندگان مجلس از مقام های امنیتی گفت:«حکومت در تامین امنیت کشور کوتاه آمده است و مشکلات امنیتی بیشتر از هر زمانی دیگر در سراسر کشور افزایش یافته است.»
شماری نمایندگان مجلس نیز نهادهای امنیتی را در تامین امنیت مردم افغانستان به کوتاهی متهم کردند.
به گفته نمایندگان، نهادهای امنیتی با آن‌که در بسیاری موارد اطلاعات لازم را پیش از وقوع حملات بدست می‌آورند، اما اقدام به موقع جهت پیشگیری از حملات انجام نمی دهند.
نمایندگان، نهادهای کشفی و استخباراتی کشور را نیز در برابر دسیسه‌ی دشمنان مردم افغانستان ناکام خواندند.
به گفته‌ی نمایندگان در یک هفته اخیر در ولایت کابل، پکتیا، غزنی و فراه بیشتر از 200 نظامی و غیر نظامی در حملات انتحاری گروه های تروریستی کشته و صدها تن دیگر زخمی شده اند و نهادهای امنیتی مسئول این تلفات هستند.
طالبان و داعش، در یک هفته اخیر حملات سنگینی را در مرکز برخی ولایت های کشور راه اندازی کرده اند.
حملات تروریستی طالبان پس از آن شدت گرفته است که نشست های چهارجانبه صلح افغانستان، پاکستان، امریکا و چین هفته گذشته در عمان برگزار شد.
هرچند نتایج مذاکرات این نشست به بیرون درز نکرده است؛ اما حملات طالبان شدت بیشتر یافته است.
گفته می‌شود طالبان مسلح برای اینکه نشان دهند هنوز توانمند هستند، حملات تروریستی پیچیده را به همکاری استخبارات پاکستان بر نیروهای امنیتی کشور طرح ریزی و انجام داده اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *