کشته شدن 22 سرباز پولیس در حمله‌ی گروهی طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در قندهار

اطلاعات روز: مقام‌های امنیتی ولایت قندهار می‌گویند جنگجویان گروه طالبان شب گشته بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های ژیری و میوند حملات گروهی انجام دادند و در درگیری‌ها 22 پولیس و 45 جنگجوی طالب کشته شده‌اند.
به گفته‌ی این مقام‌ها، در این درگیری‌ها 15 تن از نیروهای پولیس و 35 جنگجوی طالب نیز زخمی شده‌اند.
ضیا درانی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس قندهار گفته‌ است که حوالی ساعت هشت شب گذشته (دوشنبه 22 عقرب) طالبان به شکل گروهی به 15 پاسگاه امنیتی در این ولسوالی‌ها حمله کردند.
آقای درانی افزوده که درگیری میان طالبان و نیرو‌های امنیتی تا ساعت‌های پایانی شب ادامه داشته است. به گفته‌ی او، در این درگیری 45 تن از طالبان کشته شده و 35 تن دیگری آن‌ها زخمی شده‌اند.
فرماندهی پولیس قندهار این حملات را یکی از بزرگترین حمله‌های طالبان در سال‌های اخیر خوانده است.
ضیا درانی تلفات نیرو‌های امنیتی را نیز تایید کرده و گفته است که در این رویداد 22 نفر از نیرو‌های امنیتی کشته و 15 نفر دیگر زخمی شده است.
این در حالی است که طالبان ادعا کرده است که افراد این گروه شب گذشته در سه ولایت جنوبی؛ قندهار، هلمند و فراه 73 نفر از نیرو‌های امنیتی افغانستان را از بین برده است.
در همین حال مقام‌های محلی ولایت فراه از سقوط یک پاسگاه نیروهای امنیتی به دست طالبان در ولسوالی بالابلوک این ولایت خبر داده و می‌گویند که پنج سرباز ارتش کشته و شش تن دیگر زخمی شده‌اند.
آمر امنیت فرماندهی پولیس فراه و دولت وزیری، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی کشته و زخمی شدن این شمار سربازان ارتش را تأیید کرده‌اند.
آمر امنیت فرماندهی پولیس فراه گفته طالبان تمام تجهیزات این پاسگاه را با خود برده‌اند.
کشته شدن چهار فرد انتحاری در ولسوالی معروف قندهار
در یک خبر دیگر، مقام‌های محلی قندهار می‌گویند که شب گذشته (سه‌شنبه، 23 عقرب) چهار فرد انتحارى در ولسوالی معروف این ولایت کشته شده‌اند.
ضيا درانى گفته است که هراس‌افگنان مي‌خواستند با استفاده از يک موتر هاموى که مملو از مواد انفجاری بوده، بر تعمير ولسوالى معروف و فرماندهی پولیس این ولسوالی حمله کنند، اما اين حمله کنند‌گان از سوى پوليس شناسايى و پیش از رسيدن به هدف کشته شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *