نمایشگاه صنایع روستایی باحضور گسترده‌ی بانوان در کابل برگزار شد

اطلاعات روز: ده‌ها بازرگان روستایی از پنج زون کشور که بیشترشان بانوان‌اند، تولیدات و صنایع خویش را در نمایشگاه بازار روستایی در باغ بابر کابل به نمایش گذاشتند.
این نمایشگاه با محصولات گوناگون روستایی به‌مدت سه روز بر روی بازدیدکنندگان باز است.
مجیب‌الرحمن کریمی، سرپرست ر وزارت احیا و انکشاف دهات راه‌اندازی این‌گونه نمایشگاه‌ها را برای بازاریابی تولیدات روستایی، بلند بردن کیفیت تولیدات و ایجاد فرصت‌های تجارتی میان بازرگانان روستایی و شهری مثمر می‌خواند.
آقای کریمی هنگام افتتاح این نمایشگاه گفت هدف از راه‌اندازی این نمایشگاه‌ها، بهبود وضعیت کار و اقتصاد در روستاها است.
در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ متشبث روستایی فراورده‌های‌شان را به نمایش گذاشته‌اند. ۴۵ متشبث کوچک و متوسط و ۵۵ گروه صنعتی از ولایت‌های هرات، بلخ، بامیان، پروان و ننگرهار تولیدات‌شان مثل قالین و گلیم، مواد غذایی، ابزار تزیینی، محصولات زراعتی، زیور و سنگ‌های قیمتی و دیگر فرآورده‌های را به نمایش گذاشته‌اند.
بازرگانانی که تولیدات‌شان را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند، برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها در زمینه‌ی بازاریابی برای محصولات‌شان را ارزنده می‌خوانند.
وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گوید که برنامه‌ی ملی انکشاف صنایع روستایی این وزارت از آغاز فعالیتش تاکنون، با راه‌اندازی ۱۲۷ نمایشگاه، زمینه‌ی بازاریابی و فروش فرآورده‌های روستایی را در بازارهای داخلی و خارجی فراهم کرده است.
این وزارت می‎گوید که در تلاش است تا از این راه، پیوندهای تجارتی بازرگانان روستایی و شهری را تأمین کند و نقش مهمی در رشد اقتصاد روستایی داشته باشد.
این برنامه در سال ۲۰۱۰ میلادی در چارچوب وزارت احیا و انکشاف دهات آغاز به کار کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *