نامزد وزرای جدید کابینه با تغییرات به مجلس معرفی می‌شود

اطلاعات روز: بر اساس وعده وزارت دولت در امور پارلمانی قرار است به زودی 13 نامزد وزیر جدید با تغییرات نسبت به لست قبلی نامزدوزرا، جهت کسب رای اعتماد به مجلس معرفی شود.
هیات اداری مجلس نمایندگان می‌گوید که وزارت دولت در امور پارلمانی وعده داده است که نامزد وزرای جدید را به تاریخ 4 قوس به مجلس معرفی می‌کند.
نذیر احمد احمدزی معاون دوم مجلس نمایندگان امروز چهار شنبه، 24 عقرب، به رسانه‌ها گفت که معرفی نامزد وزرای جدید کابینه به روز شنبه چهارم قوس در آجندای مجلس گنجانیده شده است.
آقای احمدزی گفت، وزیر دولت در امور پارلمانی وعده داده است که تمامی نامزد وزرای جدید معرفی و به مشکل سرپرستی در کابینه پایان داده شود.
او هشدار داد در صورتی‌که تمامی نامزد وزرای کابینه معرفی نشود، بودجه‌ وزراتخانه‌های که با سرپرست اداره می‌شوند از سوی مجلس قطع خواهد شد.
پیش از این، برخی نمایندگان از معرفی نشدن نامزد وزرای امور خارجه، اطلاعات و فرهنگ و معارف انتقاد داشتند و می‌گفتند که حکومت باید نامزدان این وزارتخانه‌ها را نیز معرفی کند.
عرفان الله عرفان نایب منشی مجلس نیز گفت که احتمالاً سه نامزد وزیر جدید به جای سه نامزد وزیر که اسناد تحصیلی شان قبلاً به مجلس آمده است، معرفی شود.
آقای عرفان گفت که هنوز مشخص نیست کدام وزارتخانه‌ها شامل تغییرات احتمالی جدید می‌شوند و حکومت اسنادی تحصیلی آنان را نیز به مجلس نفرستاده است.
قرار بود، حدود دو ماه پیش حکومت 7 نامزد وزیر جدید کابینه را به مجلس معرفی کند؛ اما تاهنوز این کار انجام نشده است.
هم اکنون، 13 وزارتخانه توسط سرپرستان اداره می‌شوند. برخی این وزارت‌ها یک سال است که در سرپرستی به سر می‌برند.
مجلس، ادامه سرپرستی را خلاف قانون اساسی خوانده و حکومت را به شدت مورد انتقاد قرار می دهد.
نمایندگان مجلس معتقد است که حکومت صلاحیت‌های ویژه این مجلس را به گروگان گرفته و با معرفی نکردن نامزد وزرا، عملاً صلاحیت نظارتی مجلس را گرفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *