مقام‌های امریکایی: واشنگتن حمایت پاکستان از تروریستان را تحمل نمی‌تواند

اطلاعات روز: مقام‌های امریکایی از ادامه‌ی کمک پاکستان به طالبان و شبکه‌ی حقانی انتقاد می‌کنند و می‌گویند واشنگنتن ادامه‌ی این کمک‌ها را تحمل نخواهد کرد.
نامزد معاونیت وزیردفاع امریکا در امور پالیسی از ادامه‌ی کمک پاکستان به طالبان و شبکه‌ی حقانی انتقاد کرده است.
او گفته است که پاکستانی‌ها به طالبان و شبکه‌ی حقانی پناهگاه فراهم کرده‌اند و به این گروه‌ها کمک نیز می‌کنند، اما واشنگتن ادامه‌ی این پشتیبانی را تحمل نخواهد کرد.
جان رود اضافه کرد که پاکستانی‌ها به طالبان و شبکه‌ی حقانی پناهگاه‌ها فراهم کرده‌اند و کمک‌های آنان به این گروه‌ها یک خطر واقعی در برابر تلاش‌های امریکا در افغانستان بوده است.
او افزود: «متأسفانه این مشکل از شانزده سال به این سو پا برجا است. من فکر می‌کنم که راهبرد تازه که دخیل ساختن بیشتر هند در بازسازی و حمایت از حکومت افغانستان است، نتیجه خواهد داد.»
آقای رود این سخنانش را در پاسخ به پرسش‌های اعضای کمیته‌ی خدمات تسلیحاتی سنای امریکا ارائه کرده است.
درهمین حال، سناتور جان مک کین گفته است که گسترش فزاینده‌ی نفوذ چین در منطقه و پشتیبانی پاکستان از گروه‌های هراس‌افکن برای امریکا بسیار چالش برانگیز شده است.
او به پاکستان هشدار داده است که اگر این کشور در برابر گروه‌های هراس‌افکن اقدام نکند، رابطه اسلام‌آباد با واشنگتن تغییر خواهد کرد.
رییس کمیته‌ی خدمات تسلیحاتی سنای امریکا گفته است: «ما باید به آنان یعنی پاکستانی‌ها بگوییم که شما باید یک گزینه را در پیش گیرید. نفوذ چین در حال افزایش است. این یک چالش بیسار سخت است که ما با آن رو برو هستیم. ما باید هرکاری را انجام بدهیم و برای پاکستانی‌ها بگویم که ببینید به ما کمک کنید یا ما مجبورهستیم رابطه مان را با شما تغییر دهیم.»
همزمان با این، پنتاگون تایید می‌کند که سه هزار سرباز تازه‌ی امریکایی به افغانستان رسیده‌اند و اکنون شمار کل نیروهای امریکایی در این کشور، به چهارده هزار تن می‌رسد.
افزایش شمار سربازان در افغانستان پس از اعلام راهبرد جدید امریکا در قبال افغانستان مطرح شد. دونالد ترمپ گفته بود که از این پس او در پی ملت‌سازی در افغانستان نیست و هدف او نابودی تروریستان است. افزایش سربازان امریکایی نیز در همین راستا مطرح شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *