شورای انسجام جمعیت اسلامی در دیدار با غنی: جزیره‌های قدرت مهار شود

اطلاعات روز: نمایندگان شورای انسجام جمعیت اسلامی در دیدار با رییس‌جمهور غنی گفته‌اند که حکومت جزیره‌های قدرت در کشور را مهار کند.
ارگ ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌یی، اعلام کرد که شورای انسجام جمعیت اسلامی شامگاهی روزپنج‌شنبه(30قوس) در دیدار با رییس‌جمهور غنی گفته‌اند که از منظوری استعفای عطامحمد نور، والی پیشین ولایت بلخ از سوی رییس‌جمهورغنی حمایت می‌کنند.
در خبرنامه آمده است که سید اکرام الدین، غلام فاروق مجروح از اعضای مجلس نمایندگان، قاضی رازمحمد دلیلی و رحیم بیگ یعقوبی به نمایندگی از اعضای شورای انسجام جمعیت اسلامی صحبت کرده‌اند.
آنان گفتند که جمعیت اسلامی در مراحل مختلف تاریخی بخاطر ثبات و امنیت کشور مبارزه کرده و قربانی داده است و برای حمایت از نظام کنونی آماده‌ی هر نوع همکاری است.
در خبرنامه‌ی ارگ به نقل از اعضای شورای انسجام جمعیت آمده است که جمعیت اسلامی یک حزب فراگیر ملی است و از تمام ملیت‌ها در آن شامل اند. آنان افزودند که مطابق قانون اساسی، تقرر، تبدیلی و تقاعد در دولت یک اصل است و ما از آن پشتیبانی می نمائیم.
در خبرنامه آمده است« آنها تصریح کردند که موجودیت جزیره‌های قدرت، چه در داخل و چه در بیرون حکومت، باعث صدمه‌زدن به صلح و ثبات می‌شود و از رییس جمهور می‌خواهیم که در مهارکردن این جزیره‌های قدرت تلاش نماید و از تصامیم حکومت در این خصوص، دفاع می‌نمائیم.»
آقای غنی نیز در این دیدار گفته است که جمعیت اسلامی یک حزب فراقومی و افغانستان شمول است و او به این حزب احترام دارد.
وی افزود که شورای انسجام جمعیت اسلامی همواره حامی ثبات، امنیت و وحدت ملی بوده و آقای غنی از فعالیت این حزب قدردانی کرده است.
آقای غنی با اشاره به دست‌آوردهای حکومت وحدت ملی گفته است که «اصلاحات موضوعی است که همه‌ی ما روی آن اجماع داریم. »
دیدار شورای انسجام حزب جمعیت اسلامی با محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور پس از تنش‌ها میان ریاست‌جمهوری و حزب جمعیت، بر سر استعفای عطامحمد نور، والی پیشین بلخ، انجام شده است.