رییس مجلس نمایندگان در دیدار با هیأت شورای امنیت: پاکستان عامل ناامنی در افغانستان است

اطلاعات روز: عبدالرئوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان می‌گوید که او با فضل‌هادی مسلمیار، رییس مجلس سنا به نمایندگی از اعضای شورای ملی با هیأت شورای امنیت سازمان ملل متحد دیدار کرده‌اند.
آقای ابراهیمی که در نشست امروز (دوشنبه، 25 جدی)، مجلس نمایندگان صحبت می‌کرد، گفت که امنیت، صلح و انتخابات موضوع بحث او با هیأت شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده است.
ابراهیمی افزود که در مورد امنیت افغانستان به هیأت شورای امنیت سازمان ملل گفته است که عامل اصلی نا امنی‌ها در افغانستان، پاکستان است که با جادادن به تروریستان و تمویل و تجهیز آنان، پیوسته از مردم افغانستان قربانی می‌گیرد.
ابراهیمی افزود که به هیأت شورای امنیت سازمان ملل گفته است که طالبان اراده‌یی از خود ندارند و پاکستان از این گروه منحیث ابزار جنگی در افغانستان کار می‌گیرد.
آقای ابراهیمی بیان داشت که در مورد گفت‌وگوهای صلح نیز به هیأت شورای امنیت گفته است که صلح شعاری‌ست که تنها دولت افغانستان آن را سر می‌دهد و پاکستان و مخالفان مسلح دولت کوچک‌ترین اراده‌یی برای تأمین صلح در افغانستان و منطقه ندارند.
رییس مجلس نمایندگان افزود که در دیدار با اعضای شورای امنیت، داعش را یک وسیله جدید ناامنی در افغانستان خوانده که مشکلات را چند برابرکرده است.
به گفته‌ی او، در مورد انتخابات نیز به هیأت شورای امنیت سازمان ملل، نگرانی‌های را مطرح کرده است.
آقای ابراهیمی بیان داشت که در مورد تأمین امنیت انتخابات و نبود ظرفیت در کمیسیون انتخابات نیز با این هیأت صحبت کرده است.
به گفته‌ی او، به نمایندگی از اعضای شورای ملی از هیأت شورای امنیت خواسته است تا این سازمان در جهت برگزاری انتخابات شفاف که مشروعیت خود را از حضور مردم بگیرد، زمینه‌سازی و همکاری نماید.
در همین حال برخی نمایندگان مجلس می‌گویند که سفر هیأت شورای امنیت سازمان ملل نشان دهنده آن است که افغانستان هنوزهم در محراق توجه این سازمان قرار دارد.
هیأت شورای امنیت سازمان ملل متحد به‌منظور بررسی وضعیت افغانستان دو روز پیش وارد کابل شد و با رهبران حکومت افغانستان دیدار کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *