انتقاد عبدالله از عدم تطبیق مواد توافق‌نامه‌ی سیاسی

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس‌اجراییه از عملی نشدن کامل موافقت‌نامه‌ی‌ ایجاد حکومت وحدت ملی شکایت دارد و می‌گوید که فاصله بین مردم افغانستان و حکومت زیادتر شده است.
آقای عبدالله که دیروز (یک‌شنبه، ۱۵ دلو) در مراسم معرفی والی جدید پروان صحبت می‌کرد، گفت: «این را می‌دانم که فاصله بین مردم و حکومت و فاصله بین مردم و ما زیاد شده است متأسفانه. گناه این فاصله را بالای مردم بیندازیم؟»
عبدالله با اشاره به رویدادهای خونین در افغانستان، صبر و حوصله‌ی مردم در برابر رهبران حکومت را «بی‌نظیر» توصیف کرده، افزود که اگر موافقت‌نامه‌ی ایجاد حکومت وحدت ملی به‌صورت درست عملی می‌شد، امروز مشکلات مردم افغانستان کمتر بود.
رییس اجراییه گفت که مسوولیت آن‌ها به‌عنوان رهبران حکومت این است که واقعیت‌ها را با مردم شریک کرده و به کمی و کوتاهی‌شان اعتراف کنند.
عبدالله گفت: «وقتی که هر روز مردم افغانستان قربانی می‌دهند، جا دارد که ما به مردم افغانستان بگوییم که در خدمت‌گذاری برای شما، آن چیزی را که آرزو داشتیم، نتوانستیم و نکردیم. و جا دارد که به‌خاطر ایستادگی مردم افغانستان و به‌خاطر شهامت مردم افغانستان ما از مردم افغانستان هم قدردانی کنیم و هم معذرت بخواهیم».
رییس اجراییه بر پاسخ‌گویی مسوولان حکومتی تأکید کرد و گفت که پاسخ گفتن تنها با معذرت خواستن و تشکری ممکن نمی‌شود، بلکه پاسخ گفتن این است که راه‌کاری را پیدا کنیم تا درد و رنج مردم افغانستان کمتر شود.
انحصار قدرت راه‌حل نیست
آقای عبدالله هم‌چنان این پرسش را مطرح کرد: همان‌طور که مردم افغانستان در اثر فاجعه‌های مکرر تکان خورده‌اند، آیا آن‌ها به‌عنوان مسوولان حکومت این را احساس کرده‌اند؟ «اگر ما این را یک امر معمول بدانیم و واقعاً تکان نخورده باشیم و در فکر تجدیدنظر در روش، پالیسی‌ها و در رفتار نباشیم» مشکلات مردم افغانستان زیادتر می‌شود.
او تأکید کرد: «اگر امروز ما درس نگرفته باشیم، به‌دنبال انحصار‌گرایی و تجزیه‌ی مردم باشیم و به خواست‌های مردم بی‌اعتنایی کنیم، این راه‌حل نیست».
عبدالله افزود که تنها شکایت از دشمنان مردم افغانستان که اهداف‌شان معلوم است و مرتکب جنایات شده‌اند، راه به‌جایی نمی‌برد و آن‌ها به‌عنوان مسوولان حکومتی باید در فکر این باشند که چه کرده‌اند و چه باید بکنند.
رییس اجراییه هم‌چنان گفت که تأمین حاکمیت قانون در سراسر کشور تنها به شعار و حرف نمی‎شود و مسوولان باید از خودشان بپرسند که چرا این پراکندگی در سطح کشور به‌وجود آمده است؟
این اظهارات آقای عبدالله در حالی‌ست که در روزهای اخیر چند ولایت کشور به‌ویژه کابل شاهد مرگبارترین حملات تروریستی بوده است. این حملات جان صدها غیرنظامی را گرفته و صدها تن دیگر را زخمی کرده است.

دیدگاه‌های شما
  1. این اقا ازکی وبرای کی شکایت میکنند ریاست اجراینه عالی ترین مقام حکومتی است وقتی اوامر خودر ا بالای والی قوماندان وزیر ریس مدیر ومامور اجرا کرده نه می توانند قطره ګفتن با ادرس دیګران عدم مدیریت شان هویدا میسازد وقتی کار کرده نه می توانید چرا از پول این مردم فقیر وبی چاره امرارمعیشت میکنید بروید واستعفا دهید که هم مردم از شر تان در امان شود وهم شما به کارهای خودی تان برسید شرمباد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *