مبارزه با تروریسم و مواد مخدر؛ موضوع بحث نشست رؤسای ارتش هفت کشور در کابل

اطلاعات روز: وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا (سنت‌کام) نشست امنیتی دو روزه را با حضور رؤسای ستاد ارتش کشورهای آسیای میانه، افغانستان و پاکستان و فرماندهی مأموریت حمایت قاطع در کابل برگزار کرده است.
دولت وزیری، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی به اطلاعات روز گفت که این نشست روز گذشته در کابل آغاز شد و امروز (سه‌شنبه، 24 جدی) هم‌چنان ادامه دارد.
آقای وزیری افزود که مبارزه با تروریسم و مواد مخدر محور بحث این نشست دو روزه است.
جنرال قمر جاوید باجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان امروز وارد کابل شد و رؤسای ستاد ارتش ازبیکستان و قزاقستان روز گذشته وارد کابل شده بودند.
آقای وزیری گفت که رؤسای ستاد ارتش تمامی کشورهای آسیای میانه (ازبیکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان) در این نشست حضور دارند.
وزیری در مورد موضوعات بحث شده در روز اول این نشست معلومات نداد و گفت ستاد فرماندهی مرکزی امریکا در مورد این نشست جزئیات خواهد داد.
دیدار رییس‌جمهور غنی با رؤسای ارتش قزاقستان و ازبیکستان
محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور روز گذشته با مایکیوف، رییس ستاد ارتش قزاقستان و پاول ارگشیف، رییس ستاد ارتش ازبیکستان در ارگ دیدار کرد.
براساس خبرنامه‌ی ارگ، در این نشست دو طرف روی موضوعات گوناگون به‌ویژه مبارزه علیه تروریسم، همکاری‌های منطقه‌یی، امنیتی، اقتصادی و ترانزیتی گفت‌وگو کرده‌اند.
آقای غنی گفته است: «سفر شما فصل تازه‌ی از روابط و همکاری‌ها را در عرصه‌ی نظامی به‌خصوص میان اردوی کشورهای افغانستان، قزاقستان و ازبکستان خواهد گشود و من امیدوارم که مناسبات ما در آینده نیز گسترش مزید یابد.»
این نشست در حالی برگزاری می‌شود که در ماه‌های اخیر روابط افغانستان و پاکستان تیره است و اخیراً مقام‌های دو کشور پس از دو دور نشست در مورد «پلان عمل مشترک افغانستان- پاکستان) به نتیجه نرسیدند.