انفجار بمب‌دستی در آموزشگاهی در غرب کابل 6 تن را به‌طور سطحی زخمی کرد

اطلاعات روز: مقام‌ها در کابل می‌گویند انفجار بمب دستی مهاجم انتحاری در یک مرکز آموزشی در ناحیه‌ی سیزدهم شهر کابل شش تن را به‌طور سطحی زخمی کرد.
وحید مجروح سخن‌گوی وزارت صحت عامه دیروز به رسانه‌ها گفته شش تن به شمول چهار خانم در این رویداد زخمی‌ شده‌اند که به شفاخانه‌های نزدیک محل رویداد منتقل شدند.
محمد ناصر نادری، آمر حوزه سیزدهم امنیتی پولیس شهر کابل به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت که یک مهاجم انتحاری داخل صنف درسی شده بود و وقتی می‌خواست یک بمب‌دستی را میان دانش‌آموزان پرتاب کند، کشته شد.
یک منبع موثق امنیتی دیگر به اطلاعات روز گفت که فرد مهاجم مجهز با جلیقه انتحاری بوده است. به گفته‌ی این منبع، مهاجم قصد داشته ابتدا بمب‌دستی (نارنجک) را میان دانش‌آموزان پرتاب کند و سپس خودش را منفجر کند؛ اما بمب‌دستی قبل از پرتاب در دست مهاجم منفجر شده و تنها خودش کشته می‌شود.
احمد رحیمی یکی از استادان مرکز آموزشی کوثر دانش نیز به اطلاعات روز گفت که حوالی ساعت 11 قبل از ظهر دیروز (یکشنبه، 27حوت) یک مهاجم مجهز با بمب‌دستی و جلیقه‌ی انتحاری در داخل صنف درسی در اثر انفجار بمب‌دستی که می‌خواست میان دانش‌آموزان پرتاب کند کشته شد.
به گفته‌ی وی در این رویداد به استادان و دانش‌آموزان آسیبی نرسیده و تنها سه چهار دانش‌آموز به‌گونه‌ی سطحی زخمی و به شفاخانه‌های نزدیک رویداد منتقل شده‌اند.
ناظر حسین‌‌پور مدیر آموزشگاه «کوثر دانش» گفته است که تمامی زخمیان این رویداد به دلیل جراحت سطحی از شفاخانه مرخص شده‌اند.
در ده روز اخیر این دومین حمله‌یی‌ است که در غرب کابل رخ می‌دهد. پیش‌تر به تاریخ 18 حوت در یک حمله‌ی انتحاری در همین منطقه و در نزدیکی مراسم بزرگداشت از بیست وسومین سالیاد شهادت عبدالعلی مزاری دست‌کم 10 تن کشته و 22 تن دیگر زخمی شدند. داعش مسئولیت آن رویداد را به عهده گرفت.