نشست مقام‌های امنیتی با سناتوران سری اعلام شد

اطلاعات روز: نشست استجوابیه مقام‌های امنیتی با سناتوران در رابطه به اوضاع امنیتی کشور در پشت درهای بسته برگزار شد.
مقام‌های امنیتی در نشست عمومی امروز( یکشنبه، 5 حمل) مجلس سنا استجواب شدند؛ اما این نشست به درخواست مقام‌های امنیتی سری اعلام شد.
طارق شاه بهرامی وزیر دفاع ملی، ویس احمد برمک وزیر امور داخله و عبدالصبور قانع معاون اوپراتیفی ریاست امنیت ملی در پیوند به نگرانی‌های امنیتی سناتوران استجواب شده بودند.
در ابتدای نشست امروز سناتوران سوالاتی را در رابطه به افزایش نا امنی‌ها در سراسر کشور پرسیدند.
محمد هاشم الکوزی رییس کمیسیون امنیت داخلی و امور دفاعی مجلس سنا گفت که اوضاع امنیتی در سراسر کشور بد تر شده و هم اکنون در 27 ولایت کشور نا امنی‌ها گسترده شده است.
آقای الکوزی گفت که افزایش نا امنی ها سبب افزایش تلفات سربازان و مردم افغانستان نیز به شدت از این وضعیت در رنج هستند.
آقای الکوزی هم‌چنین گفت که افزایش تلفات نیروهای امنیتی در جنگ با مخالفان مسلح دولت، عدم رسیدی امکانات لوجیستیکی و تدارکاتی به موقع به سربازان خط مقدم جنگ نیز نگرانی‌ها را افزایش داده است.
سناتوران دیگر نیز ضمن ابراز نگرانی از افزایش نا آرامی‌ها در کشور گفتند که با این وضعیت حکومت افغانستان چگونه انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی را برگزار خواهد کرد.
فضل‌هادی مسلم یار، رییس مجلس سنا نیز از عدم دقت در عملیات‌های ویژه نیروهای امنیتی سخن گفت و تلفات افراد ملکی در عملیات‌های ویژه و هوایی را مورد انتقاد قرار داد.
آقای مسلم یار هم‌چنین، افزایش حملات انتحاری، انفجاری، اختطاف‌ها و ترورهای شخصیت‌های مطرح را در شهرها به ویژه شهر کابل نگران کننده خواند و نهادهای امنیتی را به کوتاهی متهم کرد.
هم‌چنین برخی سناتوران از مقام‌های امنیتی در مورد نتایج بررسی حملات تروریستی بر هوتل انترکانتیننتال و چهار راهی صدارت شهر کابل پرسیدند و از این که مردم افغانستان تاهنوز در جریان این بررسی‌های این حملات قرار نگرفته اند انتقاد کردند.
سر انجام، طارق شاه بحرامی وزیر دفاع کشور هنگام ارائه پاسخ، خواستار نشست سری شد.
آقای بهرامی گفت که او و همکاران امنیتی‌اش خواستار سری شدن نشست امروز هستند.
فضل‌هادی مسلم یار رییس مجلس سنا نیز پس از توافق سناتوران به دبیرخانه مجلس دستور داد که نشست را سری کند و ادامه‌ی نشست در پشت درهای بسته برگزار شد.