پیشنهاد برگزاری نشست سه‌جانبه با افغانستان و امریکا از سوی روسیه

اطلاعات روز: همزمان با متهم شدن روسیه به حمایت از گروه طالبان در افغانستان از سوی مقام‌های امریکایی، وزیر خارجه‌ی روسیه خواستار برگزاری نشست سه‌جانبه‌ میان کابل، مسکو و واشنگتن شده است.
ارگ ریاست‌جمهوری در خبرنامه‌یی نوشته است که سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه‌ی روسیه در دیدار با محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور پیشنهاد برگزاری یک نشست سه‌جانبه میان افغانستان امریکا و روسیه را کرده است.
آقای لاوروف در حاشیه‌ی نشست بین المللی تاشکند با آقای غنی دیدار کرده و گفته است که کشورش از پروسه‌ی صلح به رهبری و مالکیت افغانستان حمایت می‌کند.
در خبرنامه ارگ آمده است:«وزیر امور خارجه‌ی روسیه پیشنهاد کرد که یک نشست سه‌جانبه‌ی افغانستان، روسیه و ایالات متحدهامریکا برگزار شود.»
این پیشنهاد در حالی از سوی روسیه صورت می‌گیرد که پیش از این جنرال جان نیکولسون گفته بود که او شاهد اقدامات«بی‌ثبات» کننده روسیه در افغانستان بوده است:«ما روایتی می‌بینیم که از آن برای اغراق شدید در تعداد نیروهای داعش در افغانستان استفاده شده. روسها بعدا از این روایت استفاده کردند تا اقدامات طالبان را توجیه و تا حدی از آنها حمایت کنند.»
او گفته بود:« رهبران افغانستان برای سرفرماندهی ما سلاح‌هایی را آوردند و به ما دادند و گفتند این سلاح‌ها را روس‌ها به طالبان داده‌اند. ما می‌دانیم که روسیه دخالت دارد.»
پس از مطرح شدن این اظهارات، سفارت روسیه در کابل با نشر اعلامیه‌یی ادعای مقام‌های نظامی امریکا مبنی بر این که این کشور از گروه طالبان حمایت می‌کند را تکذیب کرده بود.
در این مورد بیشتر بخوانید:

سفارت روسیه در کابل ادعای امریکا مبنی بر حمایت این کشور از گروه طالبان را تکذیب کرد