یک دانشجوی دختر در ولایت فاریاب در برابر چشمان هم‌کلاسی‌هایش تیرباران شد

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت فاریاب می‌گویند که صبح امروز یک دانشجوی دختر در مسیر راه ولسوالی پشتون‌کوت و شهر میمنه از سوی فرد مسلح ناشناس از موتر پایین و تیرباران شده است.
جاوید بیدار، سخن‌گوی والی فاریاب به اطلاعات روز گفت که این دختر خانم رعنا نام دارد، دانشجوی نرسنگ یا قابلگی است و باشنده ولسوالی پشتون‌کوت می‌باشد.
آقای بیدار افزود که این دختر ساعت 5:10 صبح امروز زمانی که از روستای جمشیدی ولسوالی پشتون‌کوت به سمت شهر میمنه برای رفتن به دانشگاه در حرکت بود، از سوی فرد مسلح از موتر پایین شده و توسط فیرهای کلاشینکوف کشته شده است.
در همین حال گزارش‌های خبرنگاران محلی می‌رساند که فرد مسلح موتر حامل این دختر خانم و شماری از هم‌کلاسی‌هایش را متوقف کرده، افراد دیگر را از موتر پایین و رعنا را در داخل موتر به ضرب گلوله کشته است.
حسن سرداش، خبرنگار محلی به نقل از شماری از باشندگان محل گزارش داده که این دختر چندی پیش با یک جوان باشنده ولسوالی گرزیوان نامزد شده بود و اخیراً در تلاش فسخ نامزدی بود.
سخن‌گوی والی فاریاب گفت این رویداد زیر بررسی قرار دارد تا معلوم شود علت و انگیزه‌ی این رویداد چه بوده و قاتل چه کسی است.
آقای بیدار افزود که تاکنون هیچ کسی به ادارات محلی مربوطه فاریاب در رابطه به این قضیه شکایتی درج نکرده است.
کمیسیون حقوق بشر فاریاب گفته که از سوی فامیل این دختر نه قبل و نه بعد از قتل وی شکایتی دریافت نکرده است، اما به برخی نهادهای مدافع حقوق زنان عرضیه‌ی مبنی به فسخ نامزدی، درج شده است.