قول‌اردوی شاهین به برشنا: امنیت کارمندان برای ترمیم پایه‌ی برق در بغلان تأمین می‌شود

اطلاعات روز: قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین اعلام کرده که در ساحه‌ی تخریب یک پایه برق وارداتی در ولسوالی دوشی بغلان، حملات هوایی انجام شده و در حال حاضر امنیت ساحه برای ترمیم پایه‌ی‌ برق تأمین است.
قول‌اردوی شاهین دیروز با نشر خبرنامه‌یی گفته که در این حمله‌ی هوایی یک جنگجوی طالب کشته و دو تن دیگر زخمی شده‌اند. در خبرنامه آمده که این افراد جزء کسانی‌اند که مانع ترمیم پایه‌ی برق می‌شدند.
شرکت ملی برق افغانستان (برشنا) دو روز قبل اعلام کرد ساحه‌یی که در آن یک پایه‌ی برق منهدم شده، «کاملاً ناامن» است. درگیری میان نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح جریان دارد و تاکنون برای ترمیم پایه هیچ پیشرفتی نشده است.
با تخریب این پایه ۳۰۰ میگاوات برق وارداتی ازبکستان و تاجیکستان به کابل و چند ولایت دیگر قطع شده و اکنون صرف ۹۵ میگاوات برق از منابع آبی و حرارتی (دیزلی) برای ولایت‌های کابل و ننگرهار به‌صورت نوبتی توزیع می‌شود.
به تاریخ شش حمل امسال نیز یک پایه‌ی برق وارداتی تاجیکستان در منطقه‌ی کرکر ولایت بغلان از سوی مخالفان مسلح منهدم شد.
شرکت برشنا دیروز اعلام کرده که در تلاش است لین برق وارداتی را وصل کرده و برای حل دایمی این مشکل کارمندان برشنا در ولایت بغلان با بزرگان اقوام مختلف گفت‌وگو کرده تا با پادرمیانی آن‌ها پایه‌‌ی برق ترمیم و از تخریب پایه‌های برق در آینده جلوگیری شود.