آتش‌بس میان نظامیان افغان و پاکستانی

اطلاعات روز: مقامات نظامی افغان و پاکستانی، روز دوشنبه و در روز دوم درگیری مرزی میان سربازان دو طرف، پس از چند ساعت درگیری در ولسوالی دندپتان ولایت پکتیا، سرانجام روی آتش‌بس توافق کردند.
حکم‌خان حبیبی، والی خوست گفته که اجساد پنج نظامی پاکستانی که در درگیری روز یک‌شنبه در ولسوالی زازی میدان خوست کشته شده بودند، به مقام‌های پاکستانی تحویل داده شده است.
مرزبانان افغانستان و پاکستان روز یک‌شنبه در ولسوالی زازی میدان خوست پس از یک حمله‌ی نظامیان پاکستانی بر یک پاسگاه نظامیان افغان در این‌سوی خط دیورند، چند ساعت باهم درگیر شدند.
روز دوشنبه درگیری در ولایت خوست پایان یافت، اما نظامیان دو کشور در ولسوالی دندپتان پکتیا هم‌مرز با ولسوالی زازی میدان باهم درگیر شدند. نظامیان دو کشور بعد از ظهر دوشنبه نشستی را برگزار کردند که حاصل آن آتش‌بس بود.
براساس گزارش‌ها، مقام‎های امنیتی افغانستان، در این نشست به نظامیان پاکستانی هشدار داده‌اند که اگر بار دیگر بر بخش‎های مرزی افغانستان حمله کنند، عواقب بدی برای آنان خواهد داشت.
در حالی‌که والی خوست از تحویل‌دهی اجساد پنج نظامی پاکستانی به مقام‌های آن کشور خبر می‌دهد، نظامیان پاکستانی نیز کشته شدن دو نظامی و زخمی شدن پنج نظامی دیگر آن کشور را تأیید کرده‌اند.
حکم‌خان حبیبی والی خوست، هم‌چنان گفته یک نظامی پاکستانی که در درگیری روز یک‌شنبه در ولسوالی زازی میدان از سوی نظامیان افغانستان اسیر گرفته شده بود، به مقام‌های پاکستانی سپرده شده است.
مقام‌های افغانستان گفته‌اند که در گلوله‌باری نظامیان پاکستانی دو مرزبان افغان کشته و سه نفر دیگر زخمی شده‌اند.