مجلس نمایندگان در یک نامه‌ی سرگشاده به شورای امنیت سازمان ملل خواهان بررسی رویداد مرگ‌بار غرب کابل شد

اطلاعات روز: مجلس نمایندگان در یک نامه‌ی سرگشاده از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا رویدادی غرب کابل را به عنوان جنایت جنگی در یک نشست فوق العاده بررسی کند.
کمیسیون روابط بین المللی مجلس امروز (دوشنبه، 10، ثور) با پیشنهاد این نامه در نشست عمومی مجلس، خواستار بررسی حادثه‌ی غرب کابل از سوی شورای امنیت سازمان ملل شد.
قرار است این نامه از طریق مجاری دیپلماتیک به شورای امنیت سازمان ملل متحد فرستاده شود.
در متن این نامه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته شده که حادثه‌ی دشت برچی را بر اساس فصل 6 و 7 منشور این سازمان وبه عنوان جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت بررسی کند.
در این نامه آمده است که شورای امنیت سازمان ملل باید علیه گروه‌های تروریستی و دولت‌های حامی آن از جمله پاکستان اقدام‌های عاجل را روی دست گیرد.
در نامه آمده که شورای امنیت باید عاملان این رویداد تروریستی را در فهرست جنایت‌های جنگی این سازمان قرار دهد و تحریم‌های مالی و اقتصادی را علیه شبکه‌های تروریستی و دولت‌های حامی تروریزم اجرایی سازد.
نامه افزوده که مردم افغانستان توقع دارند تا شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد حادثه‌ی دشت برچی و عاملان این حادثه نباید سکوت کند.
این نامه امروز به هیأت اداری مجلس سپرده شد و عبدالرئوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان نیز تأکید کرد که برای ارسال آن به شورای امنیت اقدام خواهد کرد.
در حمله‌ی انتحاری یکشنبه‎ی هفته گذشته در مرکز توزیع شناسنامه در منطقه ‎ی دشت برچی کابل، به شمول زنان ودانش‌آموزان مکتب 70 تن کشته و 120 تن دیگر زخمی شدند.
گروه داعش مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.
از سوی هم، برخی نمایندگان در نشست امروز مجلس تأکید داشتند که حکومت هیچ مسوولیتی در برابر خون مردم افغانستان ندارد و در این مورد پاسخ‌گو نیست.
نمایندگان تأکید داشتند که برخی شواهد و اسناد مشکوک مبنی بر دست داشتن حلقات حکومتی در این حمله وجود دارد.
آنان خواستار بررسی این حادثه از سوی مجلس شدند و عبدالرئوف ابراهیمی نیز به کمیسیون‌های سمع شکایات و امنیت داخلی مجلس دستور تا با فرستادن هیأت به محلس این رویداد را بررسی کنند.