واکنش سخن‌گوی رییس‌جمهور به سخنان عبدالله: مسئولانه حرف بزنید

اطلاعات روز: هارون چخانسوری، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری تهدید کمیشنران کمیسیون انتخابات از سوی رییس‌جمهور را رد می‌‌کند و می‌گوید که رییس‌جمهور غنی به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که در کار کمیسیون مستقل انتخابات مداخله کند.
آقای چخانسوری امروز(دوشنبه، 24ثور) در نشست خبری‌اش گفت که رییس‌جمهور غنی با کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات به صورت انفرادی دیدار نکرده است. به قول آقای چخانسوری دیدار رییس‌جمهور با کمیشنران کمیسیون انتخابات همواره با حضور رییس اجرائیه و برخی سفرای خارجی انجام شده است.
او افزود که مسئولان و کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات، تهدید شدن شان از سوی رییس‌جمهور را باید با ثبوت/مدرک همگانی کنند.
پیش از این عبدالله عبدالله، رییس اجرایی امروز در نشست شورای وزیران گفت که تهدید کمشنران کمیسیون مستقل انتخابات قابل قبول نیست.
آقای عبدالله هرچند نامی از شخص یا نهادی نبرد اما گفت که کمیشنران کمیسیون انتخابات تهدید شدند که از مقام‌های شان استعفا کنند.
در همین حال سخن‌گوی ارگ ریاست‌جمهوری به اظهارت آقای عبدالله واکنش نشان داد و گفت که مقام‌هایی که در تصامیم مهم حکومت دخیل هستند، در اظهارات و تصامیم شان منافع ملی را در نظر بگیرند: « تقاضای ما از مسئولان و اشخاصی که در تصامیم مهم دخیل هستند این است که در اظهارات و تصامیم خود منافع ملی را در نظر گرفته و از تصمیم‌‎های جمعی استقبال کنند نه این که برای مردم نگرانی خلق کنند.»
آقای چخانسوری افزود که برای نخستین بار طرح نصب استیکر بر کاپی تذکره در جلسه‌ی که برای چگونگی برگزاری انتخابات برگزار شده بود از سوی داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه مطرح شد.
او گفت که رییس‌جمهور غنی به خاطر حفظ امنیت مردم از این طرح حمایت کرد.
آقای چخانسوری اضافه کرد، در تمام نشست‌های که در مورد انتخابات برگزار می‌شود مقام‌های حکومتی، سفیران کشورهای کمک کننده و کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات حضور دارند.