کمربندهای امنیتی شهر فراه به نیروهای کماندو سپرده شد

اطلاعات روز: والی ولایت فراه می‌گوید که مسوولیت حفاظت از کمربندهای امنیتی شهر فراه به گونه‌ی موقتی به نیروهای کماندو سپرده شد.
عبدالبصیر سالنگی، والی فراه در یک نشست خبری مشترک با مقام‌های محلی این ولایت گفت که این تصمیم از سوی شورای نظامی این ولایت گرفته شده است. وی افزود که پس از پاکسازی شهر فراه از وجود جنگجویان طالب تدابیر شدید امنیتی در این ولایت روی دست گرفته شده است.
آقای سالنگی می‌گوید پس از آن‌که هشت پایگاه امنیتی در دروازه‌های شهر فراه از سوی نیروهای امنیتی تصرف شد به قطعه‌ی کماندو و سربازان ارتش سپرده شد.
گروه طالبان بامداد روز سه‌شنبه (25 ثور) حملات گسترده‌یی را به‌هدف سقوط ولایت فراه بر بخش‌هایی از شهر فراه انجام دادند و تا نزدیکی ساختمان‌های دولتی نیز پیش‌روی کردند.
هرچند با رسیدن نیروهای کمکی و حمایت هوایی نیروهای امریکایی، طالبان پس از ۲۴ ساعت درگیری از شهر فراه بیرون رانده شدند، اما ناوقت شب بعدی درگیری در چندین نقطه‌ی این شهر از سر گرفته شد.
منابع محلی در فراه گفته‌اند که درگیری حوالی ساعت ۱۱ شب چهارشنبه آغاز شد که تا صبح روز بعدی ادامه یافت. گفته می‌شود که درگیری در نزدیکی ساختمان‌های دولتی به‌ویژه زندان فراه شدت بیشتری داشته است.
بصیر سالنگی، والی فراه در مورد درگیری‌های اخیر گفته است که دشمن می‌کوشد با شلیک‌های پراگنده آرامش مردم را برهم بزند.
با افزایش حملات در شهر ولایت فراه، وزارت معارف با نشر اعلامیه‌یی گفت که به ریاست معارف فراه هدایت داده شده که تا پایان مشکلات امنیتی درس‌ها و امتحانات دانش‌آموزان را به تعویق اندازد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *