احتمال افزایش نیروهای بریتانیایی در افغانستان

اطلاعات روز: وزیر دفاع بریتانیا به ترزا می، نخست‌وزیر این کشور نامه‌یی نوشته و خواستار افزایش نیروهای این کشور در افغانستان شده است اما تاکنون تصمیمی از سوی حکومت بریتانیا در این زمینه گرفته نشده است.
به نقل از بی‌بی‌سی، در حال حاضر ۶۰۰ نیروی امنیتی بریتانیایی در کابل، پایتخت افغانستان حضور دارند. احتمال افزایش نیروها بعد از آن مطرح می‌شود که رییس‌جمهور امریکا از متحدانش خواست تا نیروی بیشتری به افغانستان بفرستند.
گوین ویلیامسن، وزیر دفاع بریتانیا در نظر دارد ۴۰۰ نیروی جدید به افغانستان بفرستد. نقش نیروهای بریتانیایی در افغانستان بیشتر بر محور آموزش نیروهای افغانستان است. این تصمیم به احتمال زیاد تا دو ماه دیگر، در جریان نشست ناتو، اعلام خواهد شد.
در ماه آگست سال گذشته، رییس‌جمهور امریکا اعلام کرد که نیروهای این کشور در افغانستان افزایش سه هزاری نفری خواهد یافت. حالا نزدیک به ۱۱ هزار نیروی امریکایی در افغانستان حضور دارند.
خبر احتمال افزایش نیرو از سوی دولت بریتانیا در حالی منتشر می‌شود که اداره‌ی بازرسی عمومی امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار)، هفته‌ی پیش اعلام کرد که شمار نیروهای امنیتی افغانستان به‌شدت کاهش یافته است.
در این گزارش آمده که نیروهای امنیتی افغان در این مدت حدود ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته در همین زمان کاهش یافته و به کمتر از ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *