مجلس اتهام‌های فساد بر نمایندگان را بررسی می‌کند

اطلاعات روز: مجلس نمایندگان به کمیسیون مصوونیت قضایی نمایندگان هدایت داده تا اتهام‌های وارده بر نمایندگان مجلس را بررسی کند.
امیرخان یار، معاون دوم مجلس امروز (دوشنبه، 14 جوزا) در نشست عمومی مجلس به کمیسیون مصونیت قضایی نمایندگان مجلس هدایت داد تا اتهامی مطرح شده فساد از سوی حکومت بر نمایندگان را بررسی کند.
این دستور پس از آن صادر شد که عارف رحمانی، نماینده مردم غزنی در مجلس گفت که حکومت برای مهندسی کردن انتخابات قصداً برای برخی نمایندگانی که از افشا‌گری‌های آنان هراس دارد، دوسیه‌سازی کرده است.
آقای رحمانی هرچند جزئیات بیشتری نداد، اما افزود که حکومت تلاش دارد تا این افراد به هر شکل ممکن دوباره به مجلس راه پیدا نکنند.
با این وجود، غلام حسین ناصری، دیگر عضو مجلس نیز خواستار بررسی این اتهام‌های حکومت از سوی مجلس شد.
آقای ناصری افزود که به تازگی برخی کمیشنران کمیسیون انتخابات نیز علیه مجلس نمایندگان صحبت‌های را انجام داده‌اند که ایجاب بررسی را دارد.
به گفته‌ی او، در مجلس نمایندگانی هستند که حاضر نیستند عزت خود را به مادیات بفروشند، ولی اگر نماینده‌ی با سوء استفاده از صلاحیت‌های خود مرتکب عمل مخالف قانون اساسی می‌شود، باید بررسی شده و زیر پیگرد قرار گیرد.
آقای ناصری تأکید کرد که هیأت اداری مجلس باید برای دفاع از حیثیت مجلس در زمینه بررسی تمامی اتهام‌های وارده از سوی حکومت بر نمایندگان جدی اقدام کند.
او خاطر نشان کرد که حکومت با کلی‌گویی‌ها و احتمال‌گویی نمایندگان مجلس را متهم می‌کند و هیأت اداری مجلس نیز از کنار این مسایل به سادگی عبور می‌کند.
هر چند این نمایندگان مجلس از اتهام‌های وارد شده بر نمایندگان مجلس چیزی نگفتند، اما گفته می‌شود که به تازگی ده‌ها نماینده مجلس به فساد، جعل و زورگویی متهم شده‌اند و حکومت در این مورد توصیه‌های را نیز به هیأت اداری مجلس مطرح کرده است.
پیش از این بارها اعضای مجلس نمایندگان از سوی برخی مقام‌های حکومتی به فساد، زورگویی، جعل و سایر کارهای غیرقانونی متهم شده بودند، اما این اتهام‌ها هیچگاهی از سوی حکومت و یا مجلس نمایندگان بررسی نشد.