استقبال مجلس سنا از کاروان صلح خواهی هلمندی‌ها

اطلاعات روز: مجلس سنا ضمن استقبال از راهپیمایی صلح خواهان هلمندی می‌گوید که این کاروان زحمات زیادی را برای تحقق آرمان صلح در کشور بردوش کشیده و این حرکت آنان قابل تقدیر است.
محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا امروز (سه شنبه، 29، جوزا) در نشست عمومی این مجلس ضمن استقبال از حرکت صلح خواهان هلمندی به دبیرخانه این مجلس هدایت داد تا اعضای این کاوران را به مجلس سنا فرا بخواند.
آقای ایزدیار افزود که مجلس سنا با اهدای تقدیر نامه از حرکت صلح خواهان هلمندی تقدیر کرده و زمینه سراسری شدن دادخواهی آنان را فراهم خواهد کرد.
معاون اول مجلس سنا گفت که کاروان صلح خواهان هلمندی بیش از 600 کیلیومتر را در ماه مبارک رمضان و گرمای هوا راهپیمایی کرده و به کابل رسیده است که این حرکت آنان نقطه عطفی در تاریخ افغانستان است.
او خاطر نشان کرد که کاروان صلح خواهان هلمندی، صدای صلح خواهی مردم افغانستان را برای ختم جنگ در کشور بلند کرده و امیدوار است این خواسته آنان در کشور تحقق پیدا کند.
شماری دیگری از سناتوران در مجلس سنا نیز از راهپیمایی کاروان صلح خواهان هلمندی استقبال کرده و خواستار پایان جنگ در کشور شدند.
به گفته اعضای مجلس سنا، دولت و مردم افغانستان همواره صدای صلح خواهی را بلند کرده اند؛ اما رهبران طالبان که در قصرها و خانه‌های مرفه در شهرهای پاکستان زندگی می‌کنند بر ادامه جنگ در کشور تاکید دارند.
آنان ابراز امیدواری کردند که مردم افغانستان از راهپیمایی صلح خواهان هلمندی الگو بگیرند و یکدست از طرف‌های جنگ در کشور بخواهند تا به ادامه جنگ نقطه پایان بگذارند.
صلح خواهان هلمندی به هدف رساندن صدای صلح خواهی مردم افغانستان به گوش طرف‌های جنگ، نزدیک به 700 کیلیو متر مسیر شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند به کابل را پیموده و روز گذشته به کابل رسیدند.
آنان که در مسیر این راه طولانی و 37 روزه با استقبال گرم مردم افغانستان در مسیر این حرکت قرار گرفته اند، با برپایی خیمه‌ی در چمن حضوری کابل خواستار قطع جنگ و تامین صلح در کشور اند.