عکس از شبکه‌های اجتماعی

طالبان 13 کارمند فنی و 20 محافظ یک شرکت جاده‌سازی را در قندهار ربودند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت قندهار می‌گویند که افراد مسلح گروه طالبان 13 کارمند فنی و 20 محافظ امنیتی یک شرکت جاده‌سازی را ربوده‌اند.

به گفته‌ی این مقام‌ها، طالبان مسلح حوالی ساعت 1:30 بامداد امروز (جمعه، اول سرطان) بر محل استقرار این کارمندان و محافظان در ولسوالی اسپین بولدک ولایت قندهار حمله کرده و 33 تن را گروگان گرفته‌اند.

دفتر رسانه‌های فرماندهی پولیس قندهار در خبرنامه‌یی می‌گوید که این شرکت، جاده ولسوالی اسپین بولدک – شورابک را می‌سازند و حمله بالای کارمندان آن در منطقه سره ساهان صورت گرفته است.

ضیا درانی، سخن‌گوی پولیس قندهار گفته که او گفته که نخست 20 محافظ این شرکت تسلیم و بعد طالبان با گرفتن کنترل محل استقرار آنان، افزون بر 20 محافظ ۱۳ کارمند فنی را نیز به گروگان گرفتند.

سخن‌گوی پولیس قندهار افزوده که پس از اقدام نیروهای پولیس برای رهایی آنان، چهار سرباز پولیس در درگیری با طالبان کشته و یک تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی درانی، بعد از چند ساعت درگیری افراد طالبان موفق شدند تا کارمندان و محافظان این شرکت ساختمانی و جاده‌سازی را به محل نامعلومی انتقال دهند.

منابع محلی می‌گویند که بسیاری از وسایل و موترهای این شرکت از سوی طالبان به آتش کشیده شده‌اند.

هرچند مقام‌های محلی وقوع این رویداد را به گروه طالبان نسبت می‌دهند، اما گروه تاکنون در این مورد چیزی نگفته و مسوولیت آن را عهده‌دار نشده است. پیش از این بارها گروه طالبان بر شرکت‌های جاده‌سازی در نقاط مختلف کشور حمله کرده و باعث کشتار و گروگان‌گیری کارمندان شرکت‌ها شده است.

فرماندهی پولیس ولایت قندهار می‌گوید تلاش برای رهایی این افراد ادامه دارد.