تأخیر در اعلام فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات

تأخیر در اعلام فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات

اطلاعات روز: براساس تقویم انتخابات، فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان باید در روز هفتم سرطان اعلام می‌شد، اما کمیسیون مستقل انتخابات این فهرست را تاکنون همگانی نکرده است.

عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات روز جمعه در نشستی گفت که بررسی‌های نخستین سندهای نامزدان انتخابات مجلس نماینده‌گان پایان یافته است و فهرست ابتدایی، پس از بررسی‌های فنی سندهای نامزدان، به زودی پخش خواهد شد.

آقای صیاد افزود: «به گونه‌ی عاجل آن فهرست پاک و سچه و فهرستی که در آن تمامی معیارها و شرط‌ها در نظر گرفته شده باشد و در بررسی‌های فزیکی و فنی از سوی همکاران ما واجد شرایط شناخته شده باشد، از طریق ویب سایت کمیسیون با همه مردم شریک ساخته می‌شود.»

سید حفیظ‌الله هاشمی، یک کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که این کار بنابر بررسی دقیق اسناد نامزدان احتمالی به تأخیر افتاده است.

از سوی هم کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که شماری از نامزدان به علت تکمیل نبودن اسناد شان یا نواقص در آن در فهرست ابتدایی شامل نشده‌اند.

آقای صیاد گفت این کمیسیون در ترتیب فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات پیش‌رو، تمام معیارهای کاندیداتوری را در نظر گرفته ‌است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *