۲۰۰ تابوت برای قربانیان جنگ در غزنی فرستاده شد

۲۰۰ تابوت برای قربانیان جنگ در غزنی فرستاده شد

اطلاعات روز: اداره هلال احمر افغانستان اعلام کرده است که در ارسال اولین محموله‌ی کمکی به قربانیان جنگ در ولایت غزنی، ۲۰۰ تابوت خالی نیز به این شهر فرستاده است.

تاکنون آمار دقیق تلفات در غزنی چهار روز دیگری شدید در غزنی مشخص نشده است، اما مقام‌های امنتیی آمار تلفات غیرنظامیان را ۳۰ و تلفات نظامیان را ۱۰۰ تن می‌گویند.

گزارش‌ها حاکی است که شفاخانه دولتی غزنی از اجساد پور شده و حتا در حیات این شفاخانه نیز اجساد انداخته شده است. همچنان گزارش شده که در برخی از جاده‌ها این شهر نیز تاکنون اجساد باقی مانده‌اند.

 هرچند در روز پنجم مقام‌های امنیتی گفتند که شهر را در اختیار دارند و عملیات پاک‌سازی موفقانه جریان دارد، اما شاهدان گفته‌اند در روز سه‌شنبه نیز درگیری‌های پراکنده در این شهر جریان داشته است.

اداره هلال احمر افغانستان می‌گوید که با استفاده از آرامش نسبی دیروز برای حدود دو هزار خانواده کمک‌های غذایی و صحی فرستاده است. میرام صداقت، سخن‌گوی این نهاد به بی‌بی‌سی گفته که در کنار کمک‌های اولیه حدود ۲۰۰ تابوت نیز به غزنی فرستاده‌اند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز اعلام کرده که برای حدود ۱۲۰ زخمی در شفاخانه شهر غزنی کمک‌های اولیه بهداشتی و دوا فرستاده است.

روز دوشنبه دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرد که دوا در شفاخانه ولایتی غزنی و غذای مردم مردم در این شهر رو به اتمام است.

تاهنوز طالبانی که در منازل مسکونی پنهان شده‌اند، هنوز یک تهدید تلقی می‌شود. مأموریت حمایت قاطع می‌گوید که شماری از طالبان هنوزهم در داخل شهر باقی مانده‌اند، اما برای شهر تهدیدی جدی نیستند.

طالبان در چهار روز حضور در غزنی بسیاری از تأسیاست دولتی، دکان‌ها و مارکیت‌ها را به آتش کشیدند.

در خبرنامه مأموریت قاطع آمده است که طالبان مکرراً ادعا می‌کنند که غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهند، اما آنان بی‌گناهان را هدف قرار داده‌اند، خانه‌ها را ویران کرده‌اند، یک بازار را آتش زده‌اند و با این حمله شرایط بحرانی را در شهر ایجاد کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *