حکومت جدید پاکستان با حکومت افغانستان همکاری می‌کند

اطلاعات روز: حکومت افغانستان اعلام کرده است که حکومت جدید پاکستان برای بهبود روابط دو کشور با  افغانستان همکاری می‌کند.

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در سفرش به کابل با رهبران حکومت وحدت ملی ملاقات کرده و گفته است که چالش‌ها و دشواری‌هایی در روابط افغانستان و پاکستان وجود دارد و حکومت جدید پاکستان آماده است در همکاری با افغانستان برای بهبود وضعیت تلاش کند.

وزیر خارجه پاکستان روز شنبه (24 سنبله) به دعوت صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجه کشور به کابل آمده بود و با رییس جمهور غنی، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی و وزیر امور خارجه دیدار کرده است.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیه‌یی گفته است که رییس جمهور غنی با وزیر خارجه پاکستان دیدار کرده و دو طرف روی موضوعات مختلف از جمله امنیت، صلح و ثبات در منطقه، مبارزه‌ی مشترک با تروریزم و تطبیق پلان عمل افغانستان و پاکستان بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

در این اعلامیه آمده است که آقای غنی با وزیر خارجه پاکستان در مورد تطبیق همه جانبه روند صلح به رهبری و مالکیت افغانستان نیز صحبت کرده است.

ریاست اجرایی نیز از ملاقات عبدالله عبدالله با شاه محمود قریشی خبر داده و گفته است که آقای عبدالله ابراز امیدواری کرده است که روابط میان دو کشور تحت اداره‌ی حکومت جدید پاکستان بهبود یابد و کابل و اسلام‌آباد در عرصه‌ی مبارزه با دهشت‌افگنی و استفاده از فرصت‌های موجود برای رشد و توسعه‌ی اقتصادی باهم همکاری کنند.

در خبرنامه‌ی ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی آمده است که در دیدار آقای عبدالله و وزیر خارجه پاکستان روی «پیگیری تعهدات قبلی میان دو کشور، عملی شدن برنامه عمل دو کشور برای صلح و همبستگی، مذاکرات صلح، مبارزه با دهشت‌افگنی، عودت مهاجران و همکاری‌های مشترک» نیز بحث شده است.

وزیر امور خارجه پاکستان درحالی به افغانستان سفر کرده است که عمران خان، نخست وزیر جدید آن کشور پس از رسیدن به قدرت اعلام کرد که در پی بهبود روابط با افغانستان است و تلاش می‌کند مشکلات دو کشور را حل سازد. او گفته بود که امنیت پاکستان وابسته به امنیت افغانستان است.