وزارت صنعت و تجارت: صادرات افغانستان 32 درصد افزایش یافته است

اطلاعات روز: وزارت صنعت و تجارت کشور اعلام کرده است که میزان صادرات در 8 ماه نخست سال مالی 1397 در مقایسه به زمان مشابه آن در سال گذشته، 32 درصد افزایش یافته است.

اجمل حمید عبدالرحیم‌زی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت امروز سه‌شنبه (27 سنبله) در یک نشست خبری در مرکز رسانه‌های حکومت گفته است که تطبیق استراتژی ملی صادرات افغانستان، ایجاد دهلیزهای هوایی، برگزاری نمایشگاه‌های تجارتی به هدف بازاریابی در خارج از کشور، ایجاد راه‌های ترانزیتی با کشورهای چین، قزاقستان، هند و ازبکستان و مشخص کردن شش قلم از تولیدات مهم کشور برای صادرات، از دلایل افزایش صادرات افغانستان در هشت ماه اخیر بوده است.
آقای عبدالرحیم‌زی افزوده است که رشد و توسعه‌ی اقتصادی افغانستان از جمله اهداف عمده و اساسی حکومت و جامعه بین‌المللی برای دهه‌ی تحول است.

به گفته او، رشد اقتصاد کشور از طریق تقویت سکتور خصوصی مشتمل بر حمایت تولید کنندگان داخلی به منظور بلند بردن ظرفیت تولیدات داخلی جهت افزایش صادرات و تعویض واردات از اولویت‌های حکومت می‌باشد.
سرپرست وزارت صنعت و تجارت تصویب پالیسی پارک‌های صنعتی، تصویب طرح تعیین قیمت ۵۰ افغانی فی متر مربع زمین در تمام پارک‌های صنعتی، بازپس‌گیری ۱۲۸ جریب زمین پارک‌ها از غاصبین در ولایت خوست و ۱۱۴ جریب در کابل و توزیع ۶۰ جریب زمین برای سرمایه‌گذاران در پارک صنعتی باریک‌آب را از جمله دست‌آوردهای این وزارت اعلام کرده است.

او گفته است که این وزارت در مرحله‌ی نخست در پارک صنعتی باریک‌آب، 1.3 میلیارد افغانی سرمایه‌گذاری می‌کند که از آن طریق برای 9 هزار نفر کار ایجاد خواهد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *