رییس اجراییه: به مشکلات تاجران رسیدگی می‌کنیم

اطلاعات روز: داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه‌ی کشور در دیدار با شماری از تاجران افغان در جاکارتا، پایتخت اندونیزیا گفته است که حکومت افغانستان به مشکلات تاجران رسیدگی می‌کند.

در این دیدار، تاجران افغان مقیم اندونیزیا از رییس اجراییه‌ی کشور خواستار رسیدگی به مشکلات‌شان از جمله مشکلات در صادرات و واردات اموال میان اندونیزیا و افغانستان، ارسال و دریافت پول میان دو کشور و دریافت ویزا شده‌اند.

آقای عبدالله روز چهارشنبه (۱۱ میزان) در رأس یک هیأت بلندپایه‌ی دولتی به اندونیزیا رفت و در جریان این سفر با مقام‌های ارشد دولت اندونیزیا از جمله با جوکو ویدودو، رییس جمهوری آن کشور دیدار کرد.

در این دیدار، رییس جمهوری اندونیزیا گفته است که کشورش از روند صلح و آشتی در افغانستان حمایت می‌کند و در این راستا به تلاش‌هایش ادامه خواهد داد.

جوکو ویدودو از گروه طالبان و دیگر گروه‌های درگیر در جنگ افغانستان نیز خواسته است تا از جنگ مسلحانه دست بکشند و برای حل مسایل از مذاکره و روش‌های مسالمت‌آمیز استفاده کنند.

از سویی هم، رییس اجراییه‌ی کشور بر گسترش روابط اقتصادی و تجارتی میان دو کشور و همچنان سرمایه‌گذاری شرکت‌های اندونیزیایی در افغانستان تأکید کرده است.

آقای عبدالله از اتاق‌های تجارت اندونیزیا دعوت کرده است تا از افغانستان دیدن کرده و زمینه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معادن،‌ سنگ‌های قیمتی و زیرساخت‌ها را از نزدیک ارزیابی کنند.