اسپانیا نیروهایش در افغانستان را افزایش می‌دهد

اطلاعات روز: گبریل فیران، سفیر جدید کشور شاهی اسپانیا در کابل از افزایش سربازان کشورش در چارچوب مأموریت حمایت قاطع در افغانستان خبر داده است.

آقای فیران در دیدار با طارق‌شاه بهرامی، وزیر دفاع کشور در مقر این وزارت در کابل گفته است که اسپانیا در حال حاضر 95 سرباز در چارچوب مأموریت حمایت قاطع در افغانستان دارد که در راستای مشوره‌دهی و آموزش افسران ارتش و پولیس ملی این کشور کار می‌کنند.

در اعلامیه‌ی وزارت دفاع که امروز یکشنبه (13 عقرب) منتشر شده، به نقل از سفیر جدید کشور شاهی اسپانیا آمده است: «اسپانیا فعلا 95 سرباز در چوکات مأموریت حمایت قاطع در افغانستان دارد که در قسمت مشوره‌دهی و تعلیم و تربیه‌ی افسران اردوی ملی و پولیس ملی یک‌جا کار می‌نمایند، در نظر داریم تا تعداد عساکر اسپانیایی را که در چوکات مأموریت حمایت قاطع در افغانستان حضور دارند، افزایش دهیم.»

به گفته‌ی او، اسپانیا سالانه کورس‌های عالی مطالعات استراتیژیک را برای ارتش و پولیس ملی افغانستان آماده می‌کند که تاکنون 11 دوره‌ی این کورس به پایان رسیده است.

سفیر جدید کشور شاهی اسپانیا همچنان پیروزی نیروهای امنیتی افغان در تأمین امنیت انتخابات پارلمانی این کشور را تبریک گفته و تأکید کرده است که کشورش به همکاری‌های دوامدارش به افغانستان متعهد است.

در همین حال، طارق‌شاه بهرامی، وزیر دفاع کشور ضمن تبریکی به سفیر جدید کشور شاهی اسپانیا از همکاری‌های اسپانیا در راستای مشوره‌دهی و آموزش نظامیان افغان تشکر کرده است.

آقای بهرامی همچنان گفته است که نیروهای امنیتی افغانستان آماده‌ی تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری سال آینده می‌باشند.

انتخابات ریاست جمهوری قرار است به تاریخ 31 حمل سال آینده برگزار شود.