حمله‌ی انتحاری در مراسم تجلیل از میلاد پیامبر اسلام در کابل؛ بیش از ۴۰ نفـر کشـته و ۸۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند

حمله‌ی انتحاری در مراسم تجلیل از میلاد پیامبر اسلام در کابل؛ 50 نفر کشته و 72 نفر زخمی شده‌اند

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور تأیید می‌کند که در حمله‌ی انتحاری شب گذشته در هوتل اورانوس در شهر کابل 50 نفر کشته شده‌اند..

وحید مجروح،‌ سخن‌گوی وزارت صحت صبح امروز چهارشنبه (30 عقرب) به روزنامه اطلاعات روز گفت که در این حمله همچنان 72 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

مهاجم انتحاری حوالی ساعت شش و نیم شب گذشته هنگامی مواد انفجاری همراهش را در داخل تالار عروسی اورانوس منفجر کرد که ده‌ها نفر از عالمان دین کشور برای تجلیل از روز تولد حضرت محمد، پیامبر اسلام، در آن گردهم آمده بودند.

به دنبال وقوع این حمله، رییس‌جمهور اشرف غنی آن را محکوم کرده و امروز چهارشنبه را ماتم ملی اعلام کرده است. همچنان پرچم‌های افغانستان امروز در سراسر این کشور و نمایندگی‌های دیپلماتیک افغانستان نیمه افراشته خواهد بود.

عبدالله عبدالله،‌ رییس اجرایی کشور نیز که در حال حاضر در نشستی در پاریس،‌ پایتخت فرانسه بسر می‌برد،‌ این حمله را محکوم کرده است.

تاکنون فرد یا گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

ذبیح‌الله مجاهد،‌ سخن‌گوی گروه طالبان در صفحه‌ی توییتر خود نوشته است که حمله‌ی شب گذشته بر عالمان دینی در شهر کابل هیچ ارتباطی به این گروه ندارد.

این دومین حمله‌ی بزرگ تروریستی بر تجمع عالمان دینی در سال جاری در شهر کابل است.

به تاریخ 14 جوزای سال جاری نیز هنگام برگزاری نشست بزرگ علمای افغانستان در خیمه لویه جرگه یک حمله کننده‌ی انتحاری این نشست را مورد هدف قرار داد که در نتیجه‌ی آن هفت نفر کشته و 20 نفر دیگر زخمی شدند.

از سویی هم،‌ عالمان دینی درحالی هدف حمله قرار گرفته‌اند که روز سه‌شنبه رییس جمهور غنی در محفل گرامیداشت از سالروز تولد پیامبر اسلام به نقش مهم علمای دین در جامعه تاکید کرد و گفت که «پس از این تمامی رییسان شورای علما در ۳۴ ولایت کشور در جلسه‌های اداری ولایات عضویت دارند.»

او همچنان گفت ریاست حج و اوقاف ولایات به همکاری ادارات محلی برای ملا امامان مساجد و علمای کرام صنف‌های آموزشی برنامه‌های ضروری کمپیوتر ایجاد کند تا علما بتوانند از حال و احوال و پیشرفت‌های دنیا آگاه شوند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *