پایان درگیری مسلحانه در شهرنو کابل؛ تمیم وردک بازداشت شد

اطلاعات روز: پولیس کابل می‌گوید که درگیری در چهارراهی انصاری در شهرنو کابل پایان یافته و تمیم شنسب «معروف به تمیم وردک» ازسوی نیروهای پولیس بازداشت شده است.

بصیر مجاهد، سخن‌گوی فرماندهی پولیس کابل امروز سه‌شنبه(سیزدهم قوس) به روزنامه اطلاعات روز گفت که تمیم شنسب که در حال حاضر به تمیم وردک معروف است، پس از نزدیک به 24 ساعت درگیری، همراه با 13 نفر از همراهانش بازداشت شده‌اند.

آقای مجاهد همچنان گفت که روند انتقال افراد بازداشت شده با 13 میل سلاح که در میان آن پیکا و راکت انداز نیز شامل است، جریان دارد.

سخن‌گوی پولیس کابل گفت که از روز گذشته به این طرف در جریان درگیری بین نیروهای پولیس و محافظان تمیم وردک یک پولیس کشته و هفت نفر دیگر به شمول شش پولیس و یک خبرنگار زخمی شده‌اند.

آقای مجاهد افزود که در مورد تلفات محافظان تمیم وردک جزییات بعدا ارایه خواهد شد.

این در حالی است که روز دوشنبه نیروهای پولیس برای تخلیه‌ی یک خانه در منطقه‌ی چهارراهی انصاری شهرنو کابل رفته بودند که با مقاومت محافظان این خانه مواجه شدند.

پس از آن، نجیب دانش،‌ سخن‌گوی وزارت داخله اعلام کرد که این خانه مربوط به فردی به نام تمیم وردک است و قرار بود بر اساس حکم محکمه و با حضور دادستان موظف تخلیه شود که از سوی محافظان تمیم وردک بالای نیروهای پولیس تیراندازی شده است.