تلفات نیروهای ارتش در حمله‌ی طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در شیندند هرات

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت هرات می‌گویند که در نتیجه‌ی حمله‌ی طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی درولسوالی شیندند این ولایت بیش از ده نفر از سربازان ارتش کشته، زخمی و مفقود شده‌اند.

جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی هرات امروز جمعه (شانزدهم قوس) به روزنامه اطلاعات روز گفت که شب گذشته گروه طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در مربوطات ولسوالی شیندند این ولایت حمله کرده‌اند.

آقای فرهاد گفت که در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگجویان طالب، تلفات و خسارات سنگین به دو طرف وارد شده است.

هرچند او در مورد آمار دقیق تلفات نیروهای امنیتی و اعضای طالبان چیزی نگفت، اما افزود که بیش از ده نفر از نیروهای امنیتی کشور در این درگیری کشته، زخمی و یا مفقود شده‌اند.

سخن‌گوی والی هرات گفت که عملیات برای پاکسازی ساحه‌ی درگیری از وجود جنگجویان گروه طالبان آغاز شده و در پایان این عملیات آمار تلفات و خسارات دو طرف اعلام خواهد شد.

در همین حال، شماری از رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که در جریان این درگیری 14 نفر از نیروهای ارتش کشته و بیش از 20 نفر دیگر شان از سوی طالبان ربوده شده‌اند.

گروه طالبان نیز با نشر اعلامیه‌یی ادعا کرده است که این حمله بر پاسگاه امنیتی در منطقه‌ی «چشمه» در ولسوالی شیندند صورت گرفته که در نتیجه‌ی آن 14 سرباز ارتش افغانستان کشته شده‌اند.

طالبان در این اعلامیه‌ همچنان گفته‌اند که در جریان این درگیری 23 سرباز ارتش را به گروگان گرفته و بیش از 40 میل سلاح سبک و سنگین را نیز به دست آورده‌اند.

وزارت دفاع کشور تاکنون در این باره چیزی نگفته است.