اسکات میلر:‌ هنوز دستور کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان را دریافت نکرده‌ام

اطلاعات روز: جنرال اسکات میلر،‌ فرمانده نیروهای حمایت قاطع به رهبری ناتو در افغانستان گفته است که تاکنون دستور کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان را از سوی رهبری حکومت امریکا دریافت نکرده است.

به نقل از طلوع نیوز،‌ آقای میلر در سفری به ولایت ننگرهار و در دیدار با حیات‌الله حیات،‌ والی این ولایت گفته است که اگر شمار نیروهای امریکایی در افغانستان کاهش یابد، در این حالت باز هم نیروهای امریکایی می‌توانند از نظامیان افغان حمایت کنند.

در همین حال،‌ مجلس سنای کشور گفته است که کمیسیون بین‌المللی این مجلس سود و زیان خروج بخشی از نیروهای امریکایی از افغانستان را بررسی می‌کند.

فضل هادی مسلمیار،‌ رییس مجلس سنا در نشست عمومی امروز یک‌شنبه (دوم جدی) این مجلس به کمیسیون بین‌المللی سنا دستور داده است تا این مسأله را به منظور ارایه‌ی دیدگاه واحد این مجلس بررسی کند.

این در حالی است که روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته (28 قوس) دونالد ترمپ،‌ رییس‌جمهور امریکا دستور داده است تا حدود هفت هزار نیروی این کشور خاک افغانستان را ترک کنند.

امریکا در حال حاضر در حدود 14 هزار سرباز در افغانستان دارد که مصروف آموزش و مشوره‌دهی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان می‌باشند.