در حمله بر کاروان نیروهای خارجی در بگرام سه سرباز امریکایی کشته شدند

اطلاعات روز: مأموریت حمایت قاطع در افغانستان اعلام کرده است که سه نظامی و یک پیمانکار امریکایی در یک حمله‌ی انتحاری در افغانستان کشته شده‌اند.

در اعلامیه‌ی این مأموریت آمده است که این افراد در حمله‌ی انتحاری به کاروانی از نیروهای امریکایی در ولسوالی بگرام ولایت پروان در شمال کابل کشته شده‌اند. براساس اعلامیه، در این حمله سه نظامی دیگر امریکایی نیز زخمی شده‌اند.

گفتنی است که این حمله‌ی انتحاری عصر روز دوشنبه (19 حمل) با استفاده از یک عراده موتر بمب‌گذاری شده در نزدیکی پایگاه نیروهای امریکایی «بگرام» رخ داده است.

گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای، مسئولیت این حمله‌ی انتحاری را به عهده گرفته است.

پایگاه نظامی بگرام که مهمترین و از بزرگ‌ترین پایگاه نیروهای امریکایی در افغانستان است، طی سال‌های گذشته چندین بار مورد حمله قرار گرفته است.

گروه طالبان اخیرا در حالی بر این پایگاه حمله کرده که زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان از چند ماه به این طرف در حال مذاکره برای صلح با این گروه است. آقای خلیل‌زاد تا کنون شش بار به افغانستان و کشورهای منطقه سفر کرده و با مقام‌های ارشد این کشورها و نیز با نمایندگان گروه طالبان در امارات متحده‌ی عربی و قطر دیدار کرده است.

از سویی هم، قرار است در اواسط ماه جاری میلادی نشستی در مورد روند صلح افغانستان در دوحه، پایتخت قطر برگزار شود. حکومت افغانستان گفته است که یک تیم فراگیر و ملی را برای تبادل نظر و آشنایی بیشتر با اشتراک‌کنندگان این نشست به دوحه می‌فرستد.

گروه طالبان نیز در اعلامیه‌ای گفته است که در این نشست قرار نیست نماینده‌ی از طرف حکومت افغانستان حضور یابد. این گروه همچنان گفته است که این نشست برای مذاکره نه، بلکه برای ارائه‌ی موقف، نظریات و پالیسی اشتراک‌کنندگان برگزار می‌شود.