اسکات میلر در غزنی: تأمین امنیت غزنی برای ما در اولویت قرار دارد

اطلاعات روز: جنرال اسکات میلر، فرمانده حمایت قاطع به رهبری ناتو در افغانستان در جریان سفرش به ولایت غزنی گفته است که غزنی مورد توجه خاص نیروهای ناتو است.

آقای میلر که برای بررسی وضعیت امنیتی ولایت غزنی به آن ولایت رفته است، در دیدار با مقام‌‎های محلی و نظامی غزنی گفته است: «غزنی در اولویت حکومت افغانستان و نیروهای ناتو است و به این ولایت توجه خاص صورت می‌گیرد.»

دفتر مطبوعاتی والی غزنی با نشر اعلامیه‌یی گفته است که وحیدالله کلیمزی در دیدار با اسکات میلر خواستار رسیدگی و افزایش نیروهای امنیتی برای دفع تهدیدهای امنیتی این ولایت شده است.

در اعلامیه آمده است که فرمانده مأموریت حمایت قاطع به والی غزنی و مسوولان امنیتی این ولایت اطمینان داده است که در کنار پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغان، به احتیاجات این نیروها نیز رسیدگی خواهد شد.

در همین حال، دفتر مطبوعاتی فرماندهی پولیس غزنی گفته است که آقای میلر به مسوولان محلی غزنی وعده کرده است که نیروهای ناتو به حمایت هوایی و زمینی از نیروهای امنیتی افغان در برابر مخالفان مسلح دولت ادامه خواهند داد.

این در حالی است که جنرال اسکات میلر صبح امروز چهارشنبه (30 عقرب) برای بررسی وضعیت امنیتی ولایت غزنی به آن ولایت رفته است.

همزمان با سفر او به شهر غزنی، یک فیر راکت در منطقه‌ی شامیر در مربوطات ناحیه‌ی اول شهر غزنی اصابت کرده است.

احمد ‌خان سیرت،‌ سخن‌گوی پولیس غزنی به روزنامه اطلاعات روز گفت که در این رویداد به کسی آسیب نرسیده است.