حکومت برای وسایل الکترونیکی «کمپلکس معیاری» می‌سازد

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی در دیدار با متضررین آتش‌سوزی مارکیت‌های تجارتی در جاده‌ی نادر پشتون شهر کابل گفته است که تلاش می‌شود تا یک «کمپلکس معیاری» برای عرضه‌ی وسایل الکترونیکی در جاده‌ی نادر پشتون ایجاد شود.

ارگ ریاست‌جمهوری امروز شنبه (هشتم جدی) در اعلامیه‌یی گفته است که در این دیدار، متضررین آتش‌سوزی به‌خاطر جبران خساره‌ی تاجران این مارکیت‌ها که جایداد آن دولتی است، از رییس‌جمهور غنی خواسته است که این جایداد را برای 25 سال بدون کرایه در اختیار دکان‌داران قرار داده و یا برای آن‌ها قرضه‌ی درازمدت در نظر گرفته شود.

در اعلامیه گفته شده است: «رییس‌جمهور محمداشرف غنی خسارات ناشی از آتشی‌سوزی در مارکیت‌های جاده‌ی نادر پشتون را صدمه‌ی بزرگ به سکتور خصوصی خواند و گفت که تلاش صورت گیرد تا در زمینه‌ی ساختن یک کمپلکس معیاری برای عرضه‌ی وسایل الکترونیکی در آن ساحه، مشارکت سکتور خصوصی و دولتی ایجاد گردد.»

آقای غنی به وزارت اراضی و شهرسازی، والی و شهردار کابل دستور داده است تا تیمی را به خاطر بررسی ساحه و تثبیت جایدادها اعزام کرده و طرح ساختمان یک «کمپلکس معیاری» را ترتیب کنند.

او همچنان به وزارت اراضی و شهرسازی دستور داده است تا به‌منظور رسیدگی به نیازمدی‌های فوری دکان‌داران، امکانات استفاده از قطعات پیش‌ساخت را بررسی کرده و طرح ایجاد یک «کمپلکس معیاری» و بررسی ساختمان‌ها در ساحه‌ی جاده‌ی نادر پشتون را به زودترین فرصت آغاز کند.

گفتنی است که به تاریخ دهم عقرب سال جاری آتش‌سوزی‌ای در مارکیت خیرخواه در جاده‌ی نادر پشتون شهر کابل رخ داد و سپس به مارکیت‌های همجوار آن سرایت کرد.

به گفته‌ی دکان‌داران متضرر، در این آتش‌سوزی بیش از 800 دکان وسایل آتش‌سوزی سوخته و میلیون‌ها دالر به آن‌ها ضرر وارد شده است.