NSA

«هند افغانستان را در راستای مبارزه با تروریزم کمک می‌کند»

اطلاعات روز: حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان در جریان سفرش به هند، با اجیت دووال، مشاور امنیت ملی این کشور دیدار کرده است. مشاور امنیت ملی هند در این دیدار گفته است که کشورش افغانستان را در راستای مبارزه با تروریزم کمک می‌کند.

در اعلامیه‌ی این دفتر که شام روز جمعه (چهاردهم جدی) منتشر شده، آمده است که دو طرف در این دیدار در مورد وضعیت امنیتی،‌ روند گفت‌وگوهای صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها،‌ انتخابات پارلمانی و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

در اعلامیه گفته شده است که آقای محب از دولت هند به‌خاطر مشارکت این کشور در عرصه‌های مختلف، به ویژه پروژه‌های زیربنایی و آموزش نیروهای امنیتی و دفاعی افغان قدردانی کرده است.

اجیت،‌ دووال، مشاور امنیت ملی هند نیز در این دیدار اطمینان داده است که دهلی نو به همکاری‌هایش با افغانستان در راستای مبارزه‌ی مشترک با تروریزم،‌ همکاری منطقوی و همکاری‌های اقتصادی به شمول پروژه‌های بزرگ زیربنایی ادامه می‌دهد.

در همین حال، مشاور امنیت ملی افغانستان از همتای هندی‌اش خواسته است تا به منظور گسترش همکاری‌ها میان دو کشور، به کابل سفر کند. اجیت دووال نیز به این درخواست آقای محب پاسخ مثبت داده است.

این در حالی است که حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان روز پنج‌شنبه (سیزدهم جدی) به دعوت رسمی مشاور امنیت ملی هند به منظور گفت‌وگو در مورد همكاري‌هاي دو جانبه به دهلی نو رفته بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *