MOE

وزارت معارف چاپ 12.2 میلیون جلد کتاب درسی را به یک چاپ‌خانه‌ی داخلی واگذار کرد

اطلاعات روز: وزارت معارف کشور امروز سه‌شنبه (هجدهم جدی) قرارداد چاپ بیش از 12 میلیون جلد کتاب درسی صنوف ابتداییه را با یک چاپ‌خانه‌ی داخلی امضا کرد.

محمدمیرویس بلخی، سرپرست وزارت معارف امروز هنگام امضای قرارداد چاپ 12.2 میلیون جلد کتاب درسی با چاپ‌خانه‌ی «بهیر» در مرکز رسانه‌های حکومت گفت که این مقدار کتاب قرار است در جریان چهار ماه آینده چاپ و به مکاتب ولایات توزیع شود.

آقای بلخی همچنان گفت که هزینه‌ی مجموعی این کتاب‌ها 382 میلیون و 183 هزار و 772 افغانی است و چاپ‌خانه‌ی «بهیر» در کنار چاپ، مسئولیت توزیع آن به مکاتب ولایات را نیز دارد.

سرپرست وزارت معارف افزود که در آینده‌ی نزدیک نیز قرارداد چاپ و توزیع 37 میلیون جلد کتاب درسی با چاپ‌خانه‌ی «بهیر» به امضا خواهد رسید.

به گفته‌ی او، وزارت معارف به‌منظور رفع مشکل کمبود کتاب درسی برای پنج سال آینده، کمک 75 میلیون دالری اداره‌ی انکشافی ایالات متحده‌ی امریکا (USAID) را به‌دست آورده است که بر اساس برنامه‌ی مشخص به مصرف خواهد رسید.

در همین حال، شیرباز کمین زاده، رییس چاپ‌خانه‌ی «بهیر» نیز گفت که این شرکت بر اساس قرارداد، چاپ و توزیع کتاب‌های درسی وزارت معارف را در زمان تعیین شده‌ی آن عملی خواهد کرد.

گفتنی است که وزارت معارف از سال 2004 میلادی به این طرف در حدود 229 میلیون جلد کتاب درسی را به چاپ رسانده اما هنوز هم این وزارت با مشکل کمبود کتاب رو‌به‌رو است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *