Abdulqadir Haidari

«در یک ماه اخیر شش نفر در ولسوالی میرامور دایکندی زیر برف‌کوچ شده‌اند»

اطلاعات روز: منابع محلی در ولسوالی میرامور ولایت دایکندی می‌گویند که دو برادر 15 و 17 ساله روز جمعه (3 حوت) در مربوطات این ولسوالی زیر برف‌کوچ شده‌اند.

عبدالقادر حیدری، ولسوال ولسوالی میرامور دایکندی امروز (شنبه، 4 حوت) به روزنامه اطلاعات روز گفت که محمدعلی 15 ساله و محمد 17 ساله، فرزندان فردی به‌نام غلام رسول روز جمعه در ساحه‌ی پارو «پروان» منطقه‌ی میرغلام این ولسوالی زیر برف‌کوچ شده‌اند.

آقای حیدری گفت که تیم امداد و نجات اداره‌ی ولسوالی به کمک ساکنان محل به دلیل حجم سنگین برف تا کنون موفق نشده‌اند که آن‌ها را از زیر برف بیرون بکشند. او گفت که حدود سه صد نفر مشغول کار است و ابراز امیدواری کرد که تا ظهر امروز مردم بتوانند این دو برادر را از زیر آوارهای برف بیرون کنند.

ولسوال میرامور دایکندی در عین حال گفت که برف‌کوچ‌ها در زمستان سال جاری در این ولسوالی خسارات جانی و مالی زیادی را در پی داشته است.

آقای حیدری افزود که دو روز پیش نیز در ساحه‌ی «اسپوک» ولسوالی میرامور یک کاریز آب آشامیدنی که حدود 20 فامیل از آن استفاده می‌کردند و نیز در حدود یک هزار اصله درخت مثمر و غیرمثمر کاملا زیر برف‌کوچ شده است.

به گفته‌ی او حدود 20 روز پیش نیز چهار نفر در منطقه‌ی «راباط» ولسوالی میرامور زیر برف‌کوچ شدند که پس از سه شبانه روز از سوی مردم محل از زیر آوارهای برف بیرون کشیده شدند.

گفتنی است که ولسوالی میرامور دایکندی به دلیل کوهستانی بودن آن و سراشیبی‌های تندی که دارد در جریان سال شاهد رویدادهای خونین ترافیکی بوده و در فصل زمستان نیز برف‌کوچ‌ها در ساحات این ولسوالی برای مردم مشکل ساز می‌باشد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *