مشاور امنیت ملی: پولیس به کمک کسانی که در برف گیر مانده‌اند، بشتابد

اطلاعات روز: حمدالله محب، مشاور امنیت ملی به تمامی نیروهای امنیتی کشور دستور داده است تا تلاش‌های عاجل و سرتاسری‌شان برای نجات کسانی که در مسیر راه‌های مواصلاتی گیر مانده‌اند، را آغاز کنند.

در یک اعلامیه‌ی دفتر شورای امنیت ملی که امروز (شنبه، 11 حوت) منتشر شده، آمده است: «به سربازان شجاع و دلیر پولیس ملی هدایت داده می‌شود تا از تمام امکانات نجات و همکاری استفاده کرده و به کمک هم‌وطنان عزیز خود بشتابند.»

در اعلامیه آمده است که به دلیل بارندگی‌های شدید در نقاط مختلف کشور به ویژه ولایت‌های جنوب غرب و شمال شرق، راه‌های مواصلاتی مسدود شده که سبب به وجود آمدن مشکلات در زندگی روزمره‌ی شهروندان کشور شده است.

آقای محب از مردم نیز خواسته است تا در صورت مواجه شدن با خطر‌های طبیعی با نزدیک‌ترین مرکز امنیتی در تماس شوند.

او از نیروهای امنیتی همچنان خواسته است تا تمام کانال‌های تماس با مردم را فعال کرده و منتظر تقاضای کمک مردم نمانده و خود با مناطق آسیب‌پذیر در تماس شده و از وضعیت مردم جویا شوند.

مشاور امنیت ملی کشور از اداره‌ی مبارزه با حواث طبیعی، ادارات کمک‌کننده‌ی غیردولتی، تاجران و… نیز خواسته است تا در حالات اضطرار مردم را کمک و همکاری کنند.

این در حالی است که از دو روز به این طرف در نتیجه‌ی بارش سنگین برف و وقوع سیلاب‌های شدید در ولایت‌های هلمند، قندهار، نیمروز و هرات 18 نفر کشته و 31 نفر دیگر زخمی شده‌اند.