MOD

«در یک هفته‌ی گذشته 350 مخالف مسلح دولت در نتیجه‌ی حملات هوایی کشته شده‌اند»

اطلاعات روز: وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده است که در یک هفته‌ی گذشته در نتیجه‌ی حملات هوایی نیروهای افغان در بخش‌های مختلف کشور 350 مخالف مسلح دولت کشته شده‌اند.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (یک‌شنبه، 12 حوت) منتشر شده، آمده است که 12 فرمانده مخالفان مسلح به‌نام‌های ملا شفیق‌الله، ملا زنجیر، ملا نوراحمد مشهور به خالد، عبدالله، ذاهدالله، یوسف، بدرالدین، ملا فیض‌الله، مولوی نعمت‌الله،‌ مولوی مهدی، ملا نورالحق، ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی سنچارک سرپل، ملا تیمورشا، ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی بلخاب سرپل نیز شامل کشته شدگان هستند.

در اعلامیه گفته شده است که این فرماندهان در پلان‌گذاری حملات انتحاری، ماین‌گذاری‌ها و حملات تهاجمی در مناطق‌شان نقش داشتند.

وزارت دفاع در ادامه افزوده است که این افراد در یک هفته‌ی گذشته در نتیجه‌ی حملات هوایی نیروهای افغان در ولسوالی‌های سنگین ولایت هلمند، سنچارک ولایت سرپل، دشت قلعه ولایت تخار، قره‌باغ، ده‌یک،‌ اندر و واغظ ولایت غزنی،‌حصارک ولایت ننگرهار، زرمت ولایت پکتیا، شولگره ولایت بلخ، شاه ولیکوت ولایت قندهار و اطراف شهر ترینکوت ولایت ارزگان کشته شده‌اند.

در مورد تلفات غیرنظامیان و نیروهای امنیتی در جریان این حملات چیزی گفته نشده است.