«۳۳۷۲ هراس‌افگن به شمول ۲۰۱ فرمانده آنان امسال در شمال کشور کشته شده‌اند»

اطلاعات روز: نیروهای ارتش در شمال کشور اعلام کرده‌اند که سه هزار و ۳۷۲ هراس‌افگن طالب و سایر گروه‌های تروریستی، به شمول ۲۰۱ فرمانده آنان در طول سال جاری خورشیدی، در ۹ ولایت شمالی و شمال-شرقی کشور کشته شده‌اند.

قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین دیروز (چهارشنبه، ۱۵ حوت) با نشر گزارش سالانه‌ی این قول‌اردو، گفته است که این افراد در جریان ۶۶ عملیات قطعات این قول‌اردو، نیروهای کماندوی ارتش، قوای هوایی کشور و سایر نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

به نقل از گزارش این قول‌اردو، در جریان این عملیات نیروهای امنیتی در ولایت‌های شمالی و شمال-شرقی کشور، به تعداد دو هزار و ۴۲۹ نفر دیگر این گروه‌های تروریستی، به شمول ۵۳ فرمانده کلیدی آنان نیز زخمی شده‌اند.

در گزارش آمده است: «در طول سال ۱۳۹۷ و در درگیری‌ها با هراس پیشه‌های گروه‌های تروریستی به تعداد ۱۷۳ نفر از جنایت‌کاران در میدان‌های محاربه به دست نیروهای امنیتی اسیر شده‌اند.»

قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین افزوده است که در جریان این عملیات نیروهای امنیتی در این ولایات، حدود ۴۳۶ نفر از اعضای گروه‌های طالبان و داعش به نیروهای امنیتی تسلیم شده‌اند.

همین طور در گزارش این فرماندهی آمده است که به تعداد دو هزار ۳۹۱ حلقه ماین نیز از سوی تیم‌های انجینری و تطهیر نیروهای امنیتی در جریان این عملیات‌ها کشف و انفجار داده‌اند.

قول‌اردوی شاهین همچنان تصریح کرده است که به تعداد ۵۷۷ باب موضع، قرارگاه و خطوط ارتباطی زیرزمینی این گروه توسط حمله‌های نیروهای امنیتی متلاشی و از بین برده شده است که در جریان تخریب این قرارگاه‌ها، دو هزار و ۹۷ میل سلاح‌های مختلف‌النوع ثقیله و خفیفه، دو هزار ۲۶۷ وسایط محتلف این گروه‌ها و ۲۲۶ پایه مخابره‌ی ارتباطی به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین در حالی این گزارشش را به نشر می‌رساند که اخیرا شدت درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و طالبان در شمال کشور افزایش یافته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *