عبدالله به رهبران سیاسی: حسد ما را از منافع ملی دور می‌سازد

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور می‌گوید در صورتی که بزرگان و رهبران سیاسی کشور با احساسات، حسد و کینه باهم برخورد کنند، منافع بزرگ ملی مردم افغانستان که روند صلح یکی از آن‌هاست، راهش را گم خواهد کرد.

آقای عبدالله امروز (شنبه، 18 حوت) در مراسم پنجمین سالگرد وفات مارشال محمد قسیم فهیم، معاون پیشین ریاست‌جمهوری در کابل همچنان گفت که تمامی بزرگان و رهبران سیاسی کشور باید گردهم آمده و راه را برای یک زندگی صلح‌آمیز برای مردم افغانستان آسان بسازند.

او تأکید کرد که بزرگان سیاسی کشور با وحدت و هم‌دلی می‌توانند ثابت کنند که به ارزش‌های جهاد، مقاومت و ارزش‌های مردم افغانستان باورمند هستند.

به گفته‌ی او: «ایجاب می‌کند که در مهم‌ترین مسأله که مسأله‌ی صلح است،‌ بزرگان ما، همه باهم در راستای منافع بزرگ ملی کشور گردهم آمده و راه را برای مردم افغانستان آسان بسازیم و راه را باز بسازیم برای این‌که مردم افغانستان در صلح و آرامش زندگی کنند.»

رییس اجرایی کشور افزود که صلح عادلانه اولویت مردم افغانستان است و هر تلاشی که منجر به صلح قابل قبول برایم مردم این کشور شود،‌ تلاش خیر است و از آن استقبال می‌شود.

آقای عبدالله علاوه کرد که افغانستان زمانی آزاد خواهد بود که گروه‌های تروریستی، دیگر در خاک این کشور جای نداشته باشند و مردم افغانستان در فضای صلح زندگی کنند.

او گفت در صورتی که صلح در کشور تأمین شود،‌ دیگر نیازی به حضور نیروهای خارجی در افغانستان نخواهد بود.

رییس اجراییه‌ی کشور این اظهارات را در حالی مطرح می‌کند که روز جمعه (17 حوت) محمدکریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح نیز گفته بود در صورتی که رهبری حکومت وحدت ملی و احزاب سیاسی هر کدام به تنهایی پروسه‌ی صلح را دنبال کنند، این پروسه ناکام خواهد شد.

آقای خلیلی در نشستی در کابل همچنان گفته بود که پروسه‌ی صلح در یک شرایط حساس قرار گرفته و باید با وحدت و هم‌دلی با آن برخورد شود، در غیر آن این پروسه بر خلاف خواست مردم افغانستان جهت پیدا خواهد کرد.