ARG

اشرف غنی: انار فراه به بازارهای جهانی صادر خواهد شد

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی در جریان سفرش به ولایت فراه، گفته است که فراه در بخش زراعت ظرفیت عالی دارد و محصولات زراعتی از جمله انار این ولایت به بازارهای جهانی صادر خواهد شد.

آقای غنی این اظهارات را در دیدار با اعضای شورای ولایتی فراه مطرح کرده است.

اعضای شورای ولایتی فراه در این دیدار از حکومت خواستار توجه به امنیت فراه، مدیریت‌ آب‌ها، سرعت در روند ساخت بند بخش‌آباد، ساخت جاده‌ی ابونصر فراهی، صادرات محصولات زراعتی، ایجاد سبزخانه‌ها و رسیدگی به آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر در این ولایت شده‌اند.

رییس‌جمهور غنی همچنان گفته است که تأمین امنیت ولایت فراه از اولویت‌های حکومت است. به گفته‌ی او تمرکز جدی در بخش تأمین امنیت فراه وجود دارد و بررسی‌ها جریان دارد تا چگونه از نیروهای امنیتی برای تأمین امنیت این ولایت استفاده‌ی بیشتر صورت گیرد.

آقای غنی افزوده است که حکومت در بخش مدیریت آب اراده‌ی قوی دارد و کار بند بخش‌آباد نیز به سرعت جریان دارد. او تأکید کرده است که برق ولایت فراه از طریق برق وارداتی ترکمنستان تأمین خواهد شد.

او همچنان به وزارت زراعت،‌ آب‌یاری و مال‌داری هدایت داده است تا سبز‌خانه‌های زراعتی که در سیلاب‌های اخیر تخریب شده‌اند، دوباره بازسازی و به‌خاطر جلوگیری از سیلاب‌ها، کانال‌های آب را نیز مستحکم کند.

از سویی هم رییس‌جمهور غنی در دیدار با جوانان و اعضای جامعه مدنی فراه نیز گفته است که ولایت‌های نیمروز، فراه و هرات بادهای زیاد دارند و با شرکت «زیمنس» صحبت شده است تا از این بادها در تولید برق استفاده شود.

آقای غنی گفته است که بادهای این سه ولایت ظرفیت تولید 65 هزار میگاوات برق را دارد.

گفتنی است که رییس‌جمهور اشرف غنی صبح امروز (شنبه، 18 حوت) برای بررسی روند کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر ولایت فراه، به این ولایت رفته است.