Taliban fighters pose with weapons while detaining two unseen men for campaigning for presidential candidate Mullah Abdul Salam Rocketi in an undisclosed location in Afghanistan on August 19, 2009. REUTERS/Stringer (AFGHANISTAN POLITICS ELECTIONS CONFLICT CRIME LAW)

ده عضو گروه طالبان در ولسوالی زنخان غزنی کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت غزنی امروز (یک‌شنبه، ۴ حمل) اعلام کرده‌اند که ۱۰ طالب مسلح در یک عملیات نیروهای ویژه‌ی کشور، در ولسوالی زنه‌خان این ولایت کشته شده‌اند.

در اعلامیه‌ای که از سوی دفتر مطبوعاتی والی این ولایت به نشر رسیده، آمده است که در جریان این عملیات هشت طالب دیگر نیز زخمی شده‌اند.

به نقل از اعلامیه، در این درگیری که ناوقت شب گذشته (شنبه، ۳ حمل) راه‌اندازی شده بوده است، یک سرباز نیروهای امنیتی نیز زخمی شده است.

همچنان دفتر مطبوعاتی والی غزنی گفته است که در جریان این عملیات مقداری از تجهیزات نظامی و مواد انفجاری گروه طالبان نیز از بین برده شده است.

ولایت غزنی در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که گروه‌های تروریستی از جمله طالبان در اکثر ولسوالی‌های این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند.

براساس گفته‌های مقام‌های محلی در غزنی، تنها سه ولسوالی این ولایت امن است، اما با آن هم هر از گاهی از ولسوالی‌های هم‌جوار آن مورد حملات تهاجمی مخالفان مسلح دولت قرار می‌گیرد.