MOI

وزارت داخله: هفت طراح و سازمان‌دهندگان حملات انتحاری در هلمند کشته شدند

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرده است که یک موتر بمب‌گذاری شده در عملیات نیروهای قطعات خاص پولیس در ولایت هلمند از بین برده شده و هفت طراح و سازمان‌دهندگان حملات انتحاری نیز کشته شده‌اند.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (دوشنبه، 12 حمل) منتشر شده، آمده است که این عملیات شب گذشته (11 حمل) در روستای «شورکی» ولسوالی نهرسراج ولایت هلمند راه‌اندازی شده بود که در نتیجه‌ی آن یک مرکز تروریستی که در آن حملات هراس افگنانه طراحی و سازمان‌دهی می‌شد، نیز از بین برده شده است.

در اعلامیه همچنان گفته شده است که در این عملیات یک عراده موتر دیگر با مقداری مهمات، مواد انفجاری و جنگ‌افزار به‌دست نیروهای امنیتی افتاده است.

وزارت داخله در ادامه گفته است که در جریان این عملیات به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان هیچ آسیبی نرسیده است.

این وزارت در یک خبر دیگر گفته است که ملا مومن، یک فرمانده مشهور طالبان همراه با 12 تن از افرادش در ولایت هلمند پس از آن کشته شده‌اند که قصد حمله بر یک پاسگاه پولیس در این ولایت را داشتند.

نصرت رحیمی، سرپرست دفتر سخن‌گوی وزارت داخله گفته است که ملا مومن فرماندهی یک گروه 80 نفری طالبان را بر عهده داشت. به گفته‌ی او، در جریان این درگیری شش جنگجوی دیگر طالب زخمی شده‌اند. در مورد مکان این درگیری چیزی گفته نشده است.

ولایت هلمند در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن محسوب می‌شود که گروه طالبان در اکثر ولسوالی‌های آن فعالیت گسترده دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *